مسعود بیات منش روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سازندگان در بافت ناکارآمد استان زنجان همچنین از بسته های تشویقی برخودار می شوند.
وی تاکید کرد: تخفیف در انشعاب آب، برق، گاز، معاف از بیمه و مالیات و پرداخت 50 درصد از مبلغ پروانه ساختمان از جمله این بسته هاست.
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: 50 درصد مابقی هزینه پروانه ساختمان را این اداره کل به شهرداری ها پرداخت می کند.
بیات منش اظهار داشت: راه و شهرسازی مطالبات شهرداری ها را که از سال 86 باقی مانده بود محاسبه و تهاتر کرد.
وی ادامه داد: حدود 10 میلیارد ریال بدهی به شهرداری ابهر بابت هزینه های تخفیفی اعمال شده برای پروانه ساختمان در بافت ناکارآمد شهری داشتیم که پرداخت شد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: بقیه شهرداران استان چنانچه تخفیفی در هزینه های پروانه ساختمان در بافت ناکارآمد شهری اعمال کرده اند، با ارائه مستندات مطالبات خود را دریافت خواهند کرد.
بیات منش تاکید کرد: در زمان حاضر احداث یک مترمربع بنا 13 میلیون ریال هزینه دارد که با اعمال این تسهیلات و تخفیف ها، احداث آن در بافت فرسوده 10 میلیون ریال برای سازنده تمام می شود.
وی به پروژه های اجرایی در بافت ناکارآمد استان زنجان اشاره کرد و افزود: 11 پروژه در این مناطق تعریف شده است که اعتبارات همه این پروژه ها را راه و شهرسازی از محل تملک دارایی در شهرهای ابهر، خدابنده، زنجان و خرمدره تخصیص داد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: از این تعداد پروژه تعریف شده سه پروژه به پایان رسیده و هشت مورد نیز در دست انجام است.
به گفته بیات منش، امسال دوباره چند پروژه از قبیل فرهنگسرا و کتابخانه در محله های اسلام آباد و نجف آباد زنجان، حسین آباد ابهر و سه سالن ورزشی نیز برای این مناطق تعریف کردیم.
وی خاطرنشان کرد: اصلاح شبکه آب و فاضلاب شهری در منطقه اسلام آباد زنجان، آسفالت معابر منطقه شریعتی خدابنده و اسلام آباد سال گذشته به پایان رسید.
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بین اینکه مرمت سرای پاشا یکی از آثار تاریخی شهر زنجان است که در برنامه بازآفرینی شهری قرار گرفته است، گفت: 50 درصد از نوسازی آن سال گذشته به پایان رسید و مابقی نیز امسال به پایان خواهد رسید.
به گزارش ایرنا، استان زنجان در شهرهای ابهر، خدابنده، زنجان و خرمدره بافت ناکارآمد شهری دارد.
بیشترین بافت ناکارآمد با 85 درصد مساحت در زنجان، 8 درصد در ابهر، پنج درصد در خرمدره و 2 درصد نیز در خدابنده قرار دارد.
9505/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.