به گزارش ایرنا؛ فتح‌الله حقیقی جمعه شب در برنامه زنده تلویزیونی 《مطالبه》 افزود: پروژه‌های نیمه‌تمام ‌بعضا افتتاح شده ولی برون‌سپاری نشده‌اند که 26 پروژه کامل و 33 پروژه نیمه‌تمام نیز برون‌سپاری و بخش خصوصی واگذار خواهند شد.
وی با بیان این که جذب سرمایه‌گذار نیازمند تامین زیرساخت است، خاطرنشان کرد: فعالیت فرودگاه، تکمیل دوخطه‌کردن راه‌آهن تهران و فراهم کردن بستر امنیتی از جمله این زیرساخت‌هاست.
حقیقی اظهار داشت: تاکنون 1359 پروانه صادر شده و 900 واحد تولیدی با حجم سرمایه‌گذاری 7 هزار میلیارد تومان و با 45 هزار نفر اشتغال در استان، فعال هستند.
استاندار زنجان با اشاره به این که 1770 درخواست با حجم 20 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری به استان رسیده است، گفت: در صورت تحقق این سرمایه گذاری 57 هزار شغل ایجاد می‌شود که نشان از اشتیاق برای سرمایه‌گذاری صنعتی در استان دارد.
وی ادامه داد: 129 پروژه نیمه‌تمام صنعتی با 30 میلیارد تومان سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال برای 3126 نفر برای سال جاری، هدف‌گذاری شده‌اند که تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسند.
حقیقی با بیان این که 380 معدن در استان وجود دارد خاطرنشان کرد: 314 معدن فعال و 66 معدن غیرفعال بوده این معادن 2600 اشتغال مستقیم و 6 هزار اشتغال غیرمستقیم ایجاد کرده‌اند.
این مسئول تصریح کرد: نکته قابل توجه در حوزه معدن این است که 60 درصد از انواع معادن کشور در زنجان وجود داشته و 35 نوع از انواع مواد معدنی تولید می‌شود.
استاندار زنجان با اشاره به بازآفرینی شهری به‌عنون موضوع ویژه و مورد تاکید دولت، گفت: در این موضوع باید پروژه‌های اولویت‌دار انتخاب و به‌صورت کامل انجام شوند.
وی با اشاره به پروژه سبزه‌میدان به‌عنوان دغدغه 25 ساله مردم زنجان، افزود: این طرح در سال 97 بازبینی شده و اعتبار مورد نیاز آن 60 میلیارد تومان است که اجرای آن به شهردار زنجان ابلاغ شده است.
حقیقی افزود: 20 میلیارد تومان لژ این اعتبار از محل ستاد بازآفرینی شهری تامین می‌شود که 2 مزیت دارد. اول این که الگوگیری از برنامه‌های ستاد است و دوم این که پروژه به‌صورت عمرانی تعریف شده و مشمول مالیات نمی‌شود.
استاندار زنجان در خصوص پروژه نیمه‌تمام پتروشیمی زنجان گفت: ظرف دو هفته آتی محموله سخت‌افزاری پروژه وارد زنجان شده و با بهره‌برداری از پروژه تا 3 سال آینده 2 هزار شغل ایجاد می‌شود.
وی در خصوص تبدیل زنجان به قطب الکترونیک و آی‌تی کشور خاطرنشان کرد: 70 درصد تجهیزات سنگین برق فشار قوی کشور از زنجان تامین می‌شود و ضمن این که ایجاد اشتغال در این حوزه، زودبازده، پراشتغال و کم‌هزینه است لذا بهترین شرایط برای ایجاد چنین شهرکی در استان مهیا است.
حقیقی برند شهری را یکی از اولویت‌های ویژه برشمرد و اظهار داشت: تمام ظرفیت، تهدید، فرصت و محورهای اولویت استان را نشان می‌دهد که این موضوع در سطح دنیا نیز انجام نی‌شود.
استاندار زنجان گفت: در آینده، ناظرین افتخاری از قشر جوان و تحصیل‌کرده انتخاب خواهند شد تا اطلاعات لازم را به‌صورت میدانی به بنده گزارش دهند. ضمن این که شخصا بر امور مختلف از جمله مواد غذایی نظارت می‌کنم.
وی با بیان این که سهم شاغلان اقتصادی استان در برخی موارد با متوسط کشوری، همخوانی ندارد گفت: سهم شاغلین بخش کشاورزی در کشور 18 درصد بوده در حالی که این میزان در استان 36 درصد است و به‌رغم بالا بودن از متوسط کشوری، ارزش افزوده ایجاد شده قابل توجه نیست.
وی افزود: جهت ایجاد ارزش افزوده بالا باید کشاورزی سنتی به صنعتی تبدیل شود‌.
حقیقی با بیان این که سهم شاغلین بخش صنعت تقریبا با کشور برابر است، خاطرنشان کرد: متوسط کشور 33 و استان 32،درصد است.
وی با اشاره به این که سهم شاغلین بخش خدمات در کشور 49 درصد و در استان 33 درصد است تصریح کرد: این رقم نشان می‌دهد که بخش خدمات نیازمند برنامه‌ریزی است
استاندار زنجان اضافه کرد: در مجموع 1400 میلیارد تومان تسهیلات از محل تبصره 18 قانون بودجه سال 97 برای 36 هزار شغل مصوب شده و جهت ایجاد اشتغال پایدار طی تفاهم‌نامه‌ی به دستگاه‌های مربوطه پرداخت می‌شود.
9556
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.