غلامرضا عباسی روز سه شنبه درباره این خبر به خبرنگار ایرنا گفت: این 2 صیاد خاطی به صورت غیرمجاز مبادرت به صید 10قطعه پرنده سهره طلایی کرده بود که توسط عوامل پلیس کشف و ضبط شد.
وی اظهار داشت: ماموران انتظامی پاسگاه درام شهرستان طارم بلافاصله پس از اطلاع از حضور صیادان غیرمجاز پرنده در باغ های اطراف روستای شهرک گاوخس، به محل اعزام شده و نسبت به دستگیری این فرد خاطی اقدام کردند.
عباسی با بیان اینکه یکی از سهرهای صید شده از نوع پیشانی سرخ بود، ادامه داد: یک رشته تور زنده گیری پرنده و سه عدد قفس از این صیادان متخلف کشف و پس از تشکیل و تکمیل پرونده خاطیان برای اعمال قانون به مراجع ذیربط تحویل شدند.
مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان نیز گفت: این 2 صیاد خاطی دستگیر شده به 20 میلیون ریال جریمه از بابت ضرر و زیان وارده به طبیعت به حساب محیط زیست واریز کردند و از لحاظ جنبه عمومی جرم نیز، مرجع قضایی رای و نظر خواهد داد.
امجد باقری افزود: سهره های طلایی کشف شده که شرایط بازگشت به طبیعت را داشتند از سوی محیط بانان در زیستگاه اصلی خود رها سازی شدند.
وی اظهار داشت: زنجان زیستگاه پرنده سهره طلایی و معمولی است و محیط زیست برای صید هر قطعه از این پرنده زیبا و آواز خوان 2 میلیون ریال جریمه به عنوان ضرور و زیان دریافت می کند.
باقری افزود: از جنبه عمومی جرم نیز با استناد به ماده 10 قانون شکار و صید بدون پروانه در مناطق آزاد، سه تا 15 میلیون ریال برای هر قطعه پرنده سهره، جریمه تعیین شده است که بنا به رای و نظر قاضی پرونده، دریافت می شود.
وی اظهار داشت: صیاد متخلفی که برای نخستین بار اقدام به صید پرنده سهره در مناطق حفاظت شده و پناهگاه حیات وحش کرده باشد در صورت دستگیری فقط مشمول جریمه خواهد شد و در صورت تکرار علاوه بر جریمه به زندان نیز محکوم می شود.
به گزارش ایرنا، سهره، پرنده ای کوچک جثه و اندکی کوچکتر از گنجشک خانگی با اندازه 12سانتی متر، دم چنگالی شکل و منقار مخروطی و نسبتا باریک بوده و پرواز این پرنده موجی و رقص مانند است.
6084/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.