به گزارش ایرنا، فتح الله حقیقی شامگاه شنبه در جمع شماری از صادرکنندگان و مدیران واحدهای تولیدی استان زنجان به ضرورت برگزاری جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در محل واحدهای تولیدی تاکید کرد و افزود: اجرای مصوبات این کارگروه، گره گشای خیلی از مشکلات واحدهای تولیدی می شود.
وی به دیدارش با رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر صنعت، معدن و تجارت اشاره کرد و ادامه داد: یکی از موضوعات طرح شده در دیدار با وزیر صنعت، معدن و تجارت، بحث اجازه ثبت سفارش واردات بدون انتقال ارز بود که دغدغه تولید کنندگان و فعالان حوزه صادرات و واردات است.
این مسئول اظهار داشت: در این خصوص راهکارهایی تدوین و به وزیر صنعت، معدن و تجارت منتقل شد.
حقیقی موضوع سرب و روری و معدن انگوران و مسائل آن را از دیگر موضوعات مطرح شده در دیدار با وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد و ادامه داد: برای حل مسائلی از قبیل لزوم شناسایی محدوده های جدید معدنی، نحوه صادرات شمش سرب و روی و نحوه قیمت گذاری خاک انگوران و سنگ آهن، راهکارهای عملیاتی تدوین و ارائه شد.
وی به پیگیری موضوع احداث شهرک صنعتی ویژه سرمایه گذاران کشور ترکیه در زنجان خاطرنشان کرد: سرمایه گذاران ترک برای این منظور بازدیدی از استان به عمل آوردند و احداث این شهرک از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت در دست پی گیری است.
استاندار زنجان به لزوم فراهم کردن زمینه برای صادرات کالای تولید کنندگان استان از گمرک زنجان تاکید کرد و گفت: آنچه در استان در ید اختیار استاندار باشد به طور حتم در کمک به تولید و صادارت کمک می کنم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز در این دیدار از هدف گذاری نیم میلیارد دلاری برای صادارت در این استان خبر داد و گفت: سال گذشته میزان هاین هدف گذاری 340 میلیون دلار بود.
ناصر فغفوری افزود: شمش روی، شمش مس، شمش سرب، کاغذ کرافت، تیشو، انواع پلیمرهای پروپلین، انواع ترانسفورماتورها، انواع کابل، مویز، خرمای خشک، رب گوجه فرنگی، محصولات لبنی، انواع منسوجات نبافته، مصنوعات گوناگون فلزی، فش دست باف و ماشینی، انواع شوینده ها از اقلام عمده صادارتی استان زنجان به حدود 49 کشور دنیا است.
به گزارش ایرنا، در این دیدار تعدادی از فعالان حوزه تولید و صادارت،تخصیص دیرهنگام ارز برای تامین مواد اولیه، عدم روان سازی صادرات و واردات، چالش های موجود در خصوص برگشت ارز حاصل از صادرات، تصمیمات ناگهانی برای محصولات کشاورزی و وجود تبعیض و رانت در ارائه خدمات به تولید کنندگان را از مسائل و مشکلات حوزه تولید و تجارت در استان عنوان کردند و خواستار پیگیری حل آنها از سوی مدیریت عالی اجرایی استان شدند.
3088/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.