شهردار زنجان تاکید کرد: کار کردن در شرایط اقتصادی فعلی بسیار سخت است اما این وضعیت نباید مانع کار و خدمت‌رسانی به شهروندان شود و اولویت شهرداری نیز دراین راستا توسعه حمل و نقل عمومی است .

به گزارش ایلنا از زنجان، مسیح‌اله معصومی در مراسم رونمایی از اولین اتوبوس ویژه معلولان، گردشگری و ۱۵ اتوبوس بازسازی شده و نیز اولین جایگاه سوخت گازوئیل شهری، با بیان اینکه ترافیک یکی از ضروری‌ترین تخصص‌ها و یکی از ارکان مهم در شهرهای بزرگ است، گفت: به همین‌خاطر حوزه ترافیک را در شهرداری مستقل کرده‌ایم؛ چرا که در شهرهای در حال توسعه، توجه به ترافیک حائز اهمیت است‌ و به این موضوع تاکید داریم که در این بخش باید خدمات به نحو مطلوب به شهروندان ارائه شود.

وی تصریح‌ کرد: ترافیک موضوع تخصصی و عمومی است و باید با این دیدگاه به این موضوع توجه داشت و همه به نوعی با این موضوع درگیر هستند و هر تضمینی در این حوزه اثرش را در شهر می‌گذارد.

شهردار زنجان با اشاره به اینکه سیاست ما در شهرداری، ریسک‌پذیری برای تغییر دیدگاه به مقوله ترافیک در شهر است، گفت: ما مخالف نگاه حاکمیت خودرو بر حاکمیت انسان در موضوع ترافیک شهری است.

وی با بیان اینکه نمونه نگاه انسان‌محوری ما افتتاح طرح پیاده‌راه بود، افزود: اولویت ما توسعه حمل و نقل عمومی در شهر است تا هسته مرکزی شهر وضعیت ترافیک بهتری داشته باشد.

معصومی با تاکید بر اینکه حمل و نقل شخصی در مرکز شهر باید محدود شود و محورهای شخصی تنگ‌تر شده و بیشتر فضا به تردد اتوبوس و تاکسی اختصاص یابد، گفت: البته در جاهایی که لازم است، برای سهولت تردد خودروی شخصی نیز باید برنامه داشته باشیم.

وی ادامه داد: با یک نسخه نمی‌شود در همه شهر مدیریت کرد، بلکه باید با توجه به همه ابعاد مدیریت کنیم و معتقدیم با سیستم قبلی نمی‌توان بر عملکرد نظارت کرد، بلکه باید به سمت شهر الکترونیک پیش رویم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.