محمدرضا آبی‌پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حمایت از ایجاد و رونق اشتغال در قالب های اجرای بند الف تبصره 18 بودجه، ایجاد اشتغال پایدار روستایی و سیاست های مداخلاتی انجام می شود.
به گزارش ایرنا بر اساس تبصره 18 بودجه کشور با هدف اجرای برنامه اشتغال گسترده و مولد با تاکید بر اشتغال جوانان، دانش آموختگان دانشگاهی، زنان و اشتغال حمایتی به دولت اجازه داده می‌شود 100 درصد منابع حاصله از مابه التفاوت قیمت حامل‌های انرژی در سال 1397 نسبت به قیمت این حامل‌ها در ابتدای سال 1396 را به حساب خاصی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز و منابع حاصله را تا سقف 174 هزار میلیارد ریال به شکل وجوه اداره شده و یارانه سود و ترکیب با منابع صندوق توسعه ملی و تسهیلات بانکی در جهت حمایت از طرح‌های تولید، اشتغال و آموزش و کمک به کارورزی جوانان دانش آموخته دانشگاهی پرداخت کند.
آبی پور اظهار داشت: سیاستهای مداخلاتی برای رونق اشتغال از طریق ارائه مشوق های بیمه ای، اجرای طرح کارورزی و آموزش در محیط واقعی کار دنبال می شود.
به گزارش ایرنا به گفته مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان قرار است تا پایان امسال از طریق اجرای برنامه های تکلیفی، 12 هزار و 864 فرصت شغلی در این استان ایجاد شود.
به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار زنجان سال گذشته از طریق اجرای برنامه های تکلیفی و نیز سایر برنامه های دستگاه های اجرایی، 22 هزار فرصت شغلی در این استان ایجاد شد.
3088/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.