دکتر حسن طغرانگار روز شنبه در جلسه شورای فرهنگی دانشگاه علمی و کاربردی زنجان افزود: در اصل 2 قانون اساسی مبنای یک نظام، هدف و روش آن تعریف شده که مبنای آن اعتقاد به خداوند تبارک و تعالی و در کنار آن ایمان به کرامت والای انسانی و مسئولیت توام با آزادی مبتنی بر نظام است.
این مسئول ادامه داد: هدف نظام اسلامی برقراری قسط و عدل، استقلال در تمامی زمینه ها و همبستگی ملی است و برای رسیدن به این مقوله ها می توان از ظرفیت های حوزه و دانش که نمود عینی آن، دانشگاه ها هستند، بهره برداری کرد.
وی بیان کرد: بی تفاوتی عذر موجه ای نیست و باید با تمام قوا در صحنه بود و این در حالی است که اخیرا انتقادهایی از طرف دوستداران انقلاب و برخی اهالی مطرح و خود اختلافاتی را موجب شده است.
طغرانگار با اشاره به لزوم توجه به مقوله مهم فرهنگ در جامعه افزود: هم اکنون در آستانه 40 سالگی انقلاب اسلامی، دشمنان با توان و قدرت به شهبه افکنی خود در این حوزه بیش از گذشته ادامه می دهند که مقابله با آن نیازمند آگاه سازی است.
رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان زنجان ادامه داد: مرگ چهار دانش آموز در کلاس هفت نفره ای در سیستان و بلوچستان نه مشکلات تکنولوژی بلکه ریشه در مسائل فرهنگی دارد که در صورت توجه به این مهم چنین اتفاقی رخ نمی داد.
وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش در زنجان خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه تعدادی از دانشجویان علمی کاربردی زنجان در رشته طراحی و دوخت، کارهای خود را در معرض دید علاقه مندان گذاشته بودند که با اعتراض برگزار کنندگان مواجه شد.
وی بیان کرد: نگاه سخت افزاری به توسعه درست نیست بلکه باید با نگاه نرم افزارانه همراه باشد.
رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان زنجان ادامه داد: در دنیای امروز طراحی مد و لباس در جهان ارزش افزوده بالا و به عنوان یک صنعت بزرگ طرفداران زیادی را دارد.
رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان نیز گفت: عدد 40 پشتوانه انقلاب اسلامی است و خود موید کارهای انجام گرفته زیادی در مدت یاد شده است.
کامران جعفری افزود: جهاد دانشگاهی به پشتوانه 9 سازمان فرهنگی کارهای متعددی را انجام داده و برای پیشبرد برنامه های این مسیر نیز باید دانشجویان مشارکت بیشتری داشته باشند.
وی بیان کرد: هم اکنون 12 کانون در دانشگاه زنجان ایجاد شده که هر کانون برنامه های مختلفی را برگزار می کند و در این میان باید سازو کارهایی ایجاد شود تا اقدامات با محوریت دانشجویان انجام گیرد.
این مسئول خاطرنشان کرد: وقتی کارهای فرهنگی از سوی جهاد دانشگاهی انجام می شود، انتقاداتی بر آن وارد است که اگر این اقدامات با ورود خود دانشجویان انجام شود نقص های کمتر و اثر بخشی بیشتری به دنبال دارد.
مدیر فرهنگی دانشگاه زنجان نیز ادامه داد: برگزاری کرسی های آزاد اندیشی نقش بسزایی در تبیین و پاسخگویی به شبهات دانشجویان دارد و این موضوع باید جدی گرفته شود.
عبدالله جعفری افزود: دانشجویان به تمامی اطلاعات و شبکه های اجتماعی بیش از گذشته دسترسی دارند که پاسخگویی به سوالات و شبهات آنها بیش از گذشته ضروری است.
وی بیان کرد: متاسفانه در برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها به دلایل وجود اعمال سلیقه های مختلف مشکلاتی وجود دارد و همین مساله اجرای برنامه ها را با سختی مواجه می کند.
9646/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.