داوود ارفعی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: قدیم ها، این 2 بازی مهیج و جذاب در دور کرسی ها انجام می شد اما در عصر حاضر که استفاده از کرسی، رنگ باخته و به فراموشی سپرده شده است، بازی هایی از این دست در فضای باز اتاق، انجام می شود.
وی اظهارداشت: در بازی گویرد گویر، چوب کبریت ها را بر روی کرسی و یا میز، انباشته می کنند و شرکت کنندگان در این بازی باید به نوبت طوری چوب کبریت را یک به یک بردارند که مابقی چوب کبریت ها تکان نخورند.
ارفعی افزود: اگر حین برداشتن یکی یکی چوب کبریت ها، خطا رخ دهد در این صورت امتیاز منفی برای فرد محسوب می شود.
وی تصریح کرد: در پایان فردی که کمترین خطا را داشته باشد و بتواند قوطی کبریت خود را زودتر از همه پُر کند به عنوان برنده معرفی می شود.
رئیس هیات ورزش روستایی و بومی محلی استان زنجان همچنین به بازی اوزک اوزک اشاره کرد و گفت: در این بازی که در گویش فارسی به گل یا پوچ معروف است و به صورت گروهی انجام می شود، یکی از گروه ها انگشتر را میان دست های اعضای خود پنهان می کند و سپس گروه رقیب باید دست های پوچ را اعلام کنند تا در نهایت به دستی که انگشتر در آن است برسد و در صورت اشتباه در تشخیص، بازی به نفع رقیب دوباره از نو شروع می شود.
ارفعی افزود: با توجه به اینکه یلدا طولانی ترین شب سال است بنابراین این بازی های بسیار سرگرم کننده نیازمند صرف زمان طولانی هستند.
6084/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.