سرهنگ محمدعلی عظیمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عوامل گشت پلیس‌ راه استان به ‌صورت محسوس و نامحسوس، مسیرهای ارتباطی اصلی و همچنین جاده های فرعی پرتردد و گردنه های برفگیر را به دقت پایش خواهند کرد.
وی، با بیان اینکه اجرای این طرح از 22 آذر جاری آغاز شده است و 22 اسفند امسال نیز پایان خواهد یافت، اظهار داشت: سه تیم گشت پلیس راه گردنه ذاکر و خانچای در جاده زنجان - طارم، گردنه پاپایی در محور زنجان - بیجار و گردنه قلی کندی در مسیر زنجان - دندی، را به صورت شبانه روز تحت پوشش قرار می دهند.
عظیمی افزود: رانندگانی که در مسیرهای ارتباطی استان مرتکب تخلفات حادثه ساز شوند در صورت مشاهده و با ضبط دوربین ها، بدون هیچ اغماضی اعمال قانون خواهند شد.
وی تصریح کرد: هدف پلیس راه از رصد مسیرهای ارتباطی، سالم رسیدن رانندگان و مسافران به مقصد است چراکه کوچکترین خطا و اشتباه در امر رانندگی می تواند تلفات جبران ناپذیری را در پی داشته باشد.
عظیمی یادآور شد: پنجشنبه /22 آذر/ در نخستین روز از آغاز طرح انتظامی ترافیکی زمستان 97 یک دستگاه خودروی سواری با یک دستگاه مینی بوس به صورت رخ به رخ با یکدیگر برخورد کردند.
وی، افزود: این حادثه، ساعت 23:15 درکیلومتر 96 جاده ترانزیت زنجان - قزوین و بر اثر انحراف به چپ خودروی سواری اتفاق افتاد و 2 نفر از سرنشینان مینی بوس و همچنین راننده و یکی از سرنشینان خودروی سواری مصدوم و برای درمان به بیمارستان الغدیر شهرستان ابهر منتقل شدند.
به گزارش ایرنا طی هفت ماه امسال 145 نفر بر اثر سانحه رانندگی رخ داده در مسیرهای مختلف ارتباطی این استان جان خود را از دست دادند که 27 نفر این کشته شدگان مربوط به مهر ماه است.
از ابتدای آبان امسال تاکنون نیز قریب 21 نفر در جاده های این استان بر اثر وقوع تصادف رانندگی جان باختند.
استان زنجان از پنج هزار و 840 کیلومتر راه ارتباطی برخوردار است که از این میزان، 200 کیلومتر آزاد راه، 113 کیلومتر بزرگراه، 342 کیلومتر راه اصلی و 974 کیلومتر راه فرعی است.
6084/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.