به گزارش ایرنا،حجت الاسلام علی خاتمی در خطبه های نماز جمعه این هفته زنجان با اشاره به دوران هشت سال دفاع مقدس افزود: یکی از عظیم ترین جنایت دشمن در این دوران، بمباران و ویران سازی شهرهای ایران به ویژه دزفول بود که مردم این مناطق شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کردند.
وی اظهار داشت: دشمنان از امکانات و تجهیزات جنگی آن زمان ایران آگاهی کامل داشتند و آمریکا و دیگر کشورهای جهان پیشرفته ترین تجهیزات جنگی را در اختیار عراق گذاشتند.
امام جمعه زنجان ادامه داد: اگر کشورمان در آن موقعیت جنگی تعدادی موشک پیشرفته و تجهیزات بیشتری در اختیار داشت، به طور یقین می توانست دفاع بهتری داشته باشند.
وی بیان کرد: اکنون برخی ها، ددمنشی و به عبارتی دست مخملین دشمن فریبکار را به دقت نمی بینند و بر قدرت دفاعی چندان معتقد نیستند.
حجت الاسلام خاتمی افزود: آمریکا همواره از مذاکره با ایران سخن گفته در حالی که بارها پیمان شکنی این کشور و دولتمردان آنها در مسائل مختلف به ویژه برجام مشخص شد و هرگز قابل اعتماد نیست.
وی اضافه کرد: هم اکنون آمریکا بحث موشکی که قدرت دفاعی هر کشوری محسوب می شود را مورد توجه خود قرار داده در صورتی که اگز قدرت دفاعی موشکی ایران نباشد آمریکا برای حمله به این کشور یک ساعت هم درنگ نمی کند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان ادامه داد: آمریکا می داند که قدرت و صنعت دفاعی کشورمان به هیچ کشوری وابسته نیست و علم، فناوری و تکنولوژی و ساخت آن توسط جوانان دانشمند و غیور کسب شده است.
وی در ادامه با اشاره به وقایع اخیر کشور فرانسه نیز گفت: فرانسه خود مهد دموکراسی در جهان است درحالی که با نگاهی به گذشته می توان جنایات آن را در قتل عام مردم مسلمانان به ویژه کشور الجزایر به خوبی مشاهده کرد.
حجت الاسلام خاتمی افزود: فاصله طبقاتی و تبعیض در این کشور موجب شده مردم با عنوان جلیقه زردها در خیابان ها مطالبات خود را اعلام کنند که با برخورد نیروهای امنیتی و دستگیری معترضین مواجه شده اند.
وی اضافه کرد: مردم معترض یا همان جلیقه زردها 2 مطالبه اصلی خود یعنی عدالت اجتماعی و دیگری عدالت اقتصادی را خواستار هستند و این در حالی است کشورهای اروپایی در ارتباط با این وقایع سکوت اختیار کرده اند.
امام جمعه زنجان ادامه داد: این درحالی است که تجمع های کوچک کارگری و صنفی در ایران به سرعت و با هیجان بیشتری در رسانه های دنیا و شبکه های اجتماعی منتشر می شود.
وی همچنین با اشاره به 27 آذر 58 سالروز شهادت دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه ادامه داد: این عالم عالیقدر فارغ التحصیل حوزه علمیه و دانشگاه تهران بود که خدمات مختلفی را انجام داد و بنابراین حوزه های علمیه و دانشگاه ها بر اساس رسالت و تکلیف خود در کنار یکدیگر باشند چرا که موجب ترقی جامعه هستند.
حجت الاسلام خاتمی در پایان از نظارت های ضعیف در بازار و صنوف مختلف در استان انتقاد کرد و افزود: این بازرسی ها باید مستمر و بصورت میدانی ادامه داشته باشد.
9646/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.