به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی خاتمی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر زنجان با اشاره به 16 آذر روز دانشجو افزود: امام راحل دانشجو را ذخیره ملتی معرفی کرده که مقدرات مملکت به دست این قشر است.
وی با بیان اینکه منشا همه گرفتاری و سعادت های مادی و معنوی کشوری از دانشگاه و حوزه های علمی است، تاکید کرد: سال 32ماهیت کفر، استعمار و استبداد ستیزی شروع شد و بعداز کودتای ننگین آمریکا و انگلیس دولت مصدق که معتقد بود انگلیس استعمارگر است رابطه با آنها را کم کرد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه اشتباه مصدق اعتماد به آمریکا بود، ادامه داد: این دو کشور با کودتا دولت وی را ساقط و محمدرضا شاه را به روی کارآوردند.
حجت الاسلام خاتمی با تاکید بر اینکه جنایات امریکا مختص امروز نیست، یادآوری کرد: دانشجویان به دنبال کودتا و روی کار آمدن شاه اقدام به اعتراض کردند چرا که هم استعمار بیگانه و هم استبداد داخلی بود و این اعتراض ها تا سال 58 ادامه داشت.
وی ادامه داد: دانشجویان ظلم ستیزی را بعد از انقلاب نیز ادامه دادند و سفارت خانه را که تبدیل به لانه جاسوسی شده بود تسخیر کردند که این مهم عکس العمل طبیعی قشر متفکر و عالم جامعه به ظلم و جنایت چندین ساله آمریکا بود.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: امام راحل این اقدام دانشجویان در برابر استبداد و ظلم را انقلابی دوم نامیدند که از انقلاب نخستین بزرگتر و بالاتر است.
حجت الاسلام خاتمی با اشاره به اینکه دانشجویان پیشگام و ولایتمدارمدیران و سیاستمداران آینده جامعه هستند، اظهار داشت: دانشجوی انقلابی در زمان حاضر به ارزش های دینی انقلاب پایبند بوده و هدف آن را می داند.
وی ادامه داد: دانشجویان ولایتمدار برای رسیدن به هدف و آرمان های انقلاب در تلاش و پایبند استقلال سیاسی، فرهنگی و علمی است.
خطیب جمعه زنجان خاطرنشان کرد: دانشجوی انقلابی باید هم تقکی دینی و سیاسی داشته باشد که خوشبختانه در دانشگاه ها جمع زیادی که دارند علاقمند به استقلال مبانی دینی و اصول انقلابی در کنار نهاد رهبری فعال و همراه هستند.
وی 18 آذر را سالروز ارتحال ایت الله العظمی گلپایگانی دانست و افزود: این عالم و مرجع دینی همراه با انقلاب، مردم، ظلم ستیز و منشا خدمات و ارزش های علمی دینی بودند.
وی ادامه داد: 18 آذر سالروز اشغال سرزمین های فلسطین در جنگ جهانی اول توسط انگلیس بود که غده سرطانی و جعلی اسراییل را پایه نهادند و در این روز تاریخی سال 60 دشمن نمازگران جمعه ایلام را بمباران و تعدادی شهید و مجروح شدند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه 18 آذر سال 70 روز غرورآفرین است که رهبر بارها مقاومت در برابر دشمن اصل دانسته که هزینه آن پیروزی و عزت است در این روز سازمان ملل صدام را آغازگر هشت سال جنگ تحمیلی اعلام کرد.
حجت الاسلام خاتمی یادآوری کرد: 19 آذر سال 63 شواری عالی انقلاب فرهنگی به عنوان مهندسی فرهنگی نظام مقدس اسلامی در رابطه با گسترش فرهنگ و تحول در دانشگاه دروس و مسایل فرهنگی بر اساس اسلام تعمیم و توسعه عم آموزی در همه ابعاد جامعه حفظ و پاسداری از میراث فرهنگی اسلام انقلاب و ایران تدوین شد.
وی 19 آذر سال 1948 میلادی را روز تصویب اعلامیه حقوق بشر بیان کرد و افزود: 2 نفر از علمای ایران سند آن را به سازمان ملل ارسال کردند تا پایه این اعلامیه بر اساس اسلام باشد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: امروزه کسانی که در سازمان ملل حق وتو دارند می توانند جنایت هایی را مرتکب شوند از جمله آن تظاهرات فرانسه که کشورهای اروپایی سکوت کرده اند و یمن که صدها غیرنظامی کشته می شوند.
حجت الاسلام خاتمی هدف از این سکوت و جنایت ها را مربوط به 2 اصل دانست که تلاش می کنند کشورهای اسلامی را به جان هم بیاندازند تا امنیت اسراییل تامین شود و از طرفی نیز سلاح های آنها به فروش برسد.
وی، 20 آذر سال 60 را شهادت ایت الله دستغیب اعلام کرد که در این روز این عالم به همراه 12 نفر دیگر به درجه رفیع شهادت نایل آمدند.
9505/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.