به گزارش ایرنا، مسیح الله معصومی روز سه شنبه در جلسه علنی شورای شهر زنجان افزود: طی سال آینده در مناطق مختلف شهری زمین های ورزشی احداث و علاوه بر آن مسابقات ورزشی محله راه اندازی خواهد شد و در زمینه توسعه ورزش همگانی به ویژه ورزش صبحگاهی با دستگاه های متولی همکاری می شود.
وی بیان کرد: طبق برنامه ریزی ها، سهم اعتبارات پروژه های شاخص شهرداری از قبیل سبزه میدان در سال آیند افزایش و سهم پروژه های کوچک تر کمتر لحاظ شود.
شهردار زنجان ادامه داد: نگاهمان به اجرای پروژه های مختلف شهری باید واقع بینانه باشد و بر این اساس فرم های نظر سنجی در سطح محلات شهر زنجان با هدف دریافت نظرات مردمی توزیع شده که این کار سال گذشته فقط از طریق سایت شهرداری بود.
وی اظهار داشت: سال گذشته بودجه ریزی فرآیند نادرستی نداشت و بیشتر از طریق نظر سنجی و شناخت معاونان و شهرداران مناطق تعدادی پروژه پیشنهاد و در سیستم نرم افزاری بودجه ریزی شهرداری پیاده، برآورد هزینه آن نیز انجام و سپس به شورای شهر ارسال می شد.
شهردار زنجان ادامه داد: در این میان شورای شهر در این سیستم تغییراتی را ایجاد می کرد حتی برخی ردیف ها را حذف یا حتی ردیف هایی که شهرداری پیشنهاد نداده بود را لحاظ می کرد.
وی بیان کرد: این مسائل و مشکلات پیرامونی آن دلیل نمی شود که فرآیند بودجه نویسی انجام نشود و حتی به موضوع شفاف سازی درآمدها و هزینه ها تاکید شده است.
معصومی خاطرنشان کرد: بودجه نویسی باید ازسوی شهرداری باشد و شورای شهر و اعضا نقطه نظرات خود را اعلام کنند.
رئیس شورای اسلامی شهر زنجان نیز افزود: در حوزه قوانین مربوط به معلولان حدود 14 قانون داخلی و سه قانون بین المللی وجود دارد که یکی از قوانین مهم مرتبط با کلید شهر، شهرداری ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری برای افراد دارای معلولیت جسمی و حرکتی مصوب سال 68 است.
اسماعیل دویران افزود: قانون دستگاه های مختلف را موظف به مناسب سازی محیط برای تسهیل تردد در فضای داخلی و بیرونی آن کرده و این وظیفه در بازه زمانی 6 ماه تا 2 سال پس از ابلاغ قانون تعیین شده است.
وی اضافه کرد: با توجه به گذشت 29 سال از این قانون متاسفانه اقدامات مناسبی در بازه زمانی تعریف شده انجام نگرفته است.

** عدالت محوری در بودجه سال آینده لحاظ شود
نایب رئیس شورای اسلامی شهر زنجان نیز ادامه داد: هم اکنون بودجه سال آینده شهرداری در حال تدوین است که در این بودجه باید با کارشناسی بحث عدالت محوری لحاظ و عملیاتی شود.
سجاد خدایی افزود: برای رفع سد معبر نیز به رغم افتتاح یگان انتظامی شهرداری، گله مندی هایی در این خصوص وجود دارد چرا که آنگونه که باید و شاید ساماندهی این بخش انجام نگرفته است.
وی اظهار داشت: سیاست مدیریتی در این حوزه بایدبه گونه ای باشد که به کسب و کار و معیشت شاغلان لطمه ای وارد نشود، بلکه به ساماندهی آنها توجه کرد.
این عضو شورای اسلامی شهر زنجان ادامه داد: با توجه به قوانین جاری کشور شورای شهر، شورای شهرداری نیست و بر این اساس در برابر مردم مسئول و پاسخگوی مشکلات آنها باید باشد.
وی بیان کرد: مردم، شورای شهر را مرجع و پناهگاه خود می دانند و بسیاری از مراجعات نیز در زمینه اشتغال و بیکاری است و در خصوص مشکلات آنها باید کارهای عملیاتی انجام گیرد.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر زنجان نیز ادامه داد: امسال اولین سالی است که معاونت فرهنگی شهرداری به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی تبدیل شده که بخشی از شرح وظایف تعریف شده آن نیز مربوط به حوزه تربیت بدنی و ورزش است.
امامعلی دادخواه افزود: در کنار دستگاه های متولی امر سازمان ورزش و جوانان و آموزش و پرورش، وزارت علوم و بخش های دولتی و خصوصی نیز درکنار شهرداری ملزم و موظف به برخی فعالیت های ورزشی هستند.
وی بیان کرد: در جهان امروز تربیت بدنی حق مسلم شهروندان است و در این میان امکانات و تجهیزات اولیه باید دراختیار شهروندان قرار بگیرد و حتی عامل مهم در توسعه انسانی و در برخی کشورها نیز منشور ورزش همگانی شده که اغلب کشورها به آن پایبند هستند.
این عضو شورای شهر ادامه داد: متاسفانه با وجود ساختار جمعیتی جوان در این استان آسیب های اجتماعی در بین جوانان مانند، خشونت ، افسردگی ، بی تحرکی، بیماری هایی از قبیل فشار خون افزایش یافته و در این میان وررزش می تواند در تامین بخشی از سلامت عمومی آنان موثر باشد.
وی اضافه کرد: شهرداری به دلیل داشتن فضاهای گسترده از جمله زمین های ورزشی و نیروی انسانی در کنارسایر دستگاه ها در این امر مهم کمک رسانی می کند که در توسعه تجهیزات ورزش همگانی و ست های ورزشی در پارک و فضای سبز شهری کارهای خوبی انجام گرفته است.
دادخواه افزود: وظیفه شهرداری کمک به همگانی کردن ورزش برای اقشار مختلف مردم است و تنها متولی نیست که در این میان سایر دستگاه ها نیز باید همکاری های لازم را داشته بانشد.
وی اظهار داشت: از 22 وظیفه سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری زنجان در 6 بند به فعالیت های ورزشی تاکید شده و در بودجه امسال به رغم مخالفت ها یک درصد بودجه به فعالیت فرهنگی اختصاص یافته که در مقایسه با دیگر استان ها رقم ناچیزی است.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر زنجان ادامه داد: بر این اساس از 2.5 میلیارد تومان بودجه تخصیصی به فعالیت های فرهنگی حدود 450 میلیون تومان به فعالیت ورزشی و در قالب تجلیل از چهره های شاخصی ورزشی و همگانی اختصاص یافت.
وی بیان کرد: گزارش 6 ماهه سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری نشان می دهد بیش از نیمی از بودجه یاد شده باید تحقق پیدا می کرد، اما متاسفانه از 450 میلیون تومان بودجه اختصاصی به ورزش فقط 20 میلیون تومان آن جذب شده است.
این عضو شورای شهر زنجان ادامه داد: 20 تا 25 درصد جمعیت استان زنجان را جوانان تشکیل می دهند که با خرده فرهنگهای خاص، مطالبات و تنوع طلبی متعددی دارند که تامین نشدن نیازها آنها را در برابر آسیب های مختلف قرار می دهد.
دادخواه افزود: شهرداری می تواند بابرنامه ریزی مناسب و اختصاص منابع لازم در تامین برخی هزینه های ورزشی و تفریحی به ویژه برای جوانان حاشیه نشین، موثر عمل کند.
وی اظهار داشت: تفکر غالب پروژه محوری در شهرداری موجب شده موضوع ورزش و بودجه اختصاصی به حوزه فرهنگی نیز آنگونه که باید و شاید کامل تحقق نشود.
این عضو شورای اسلامی شهر زنجان بابیان اینکه بودجه ریزی مناسبی برای برنامه های فرهنگی شهر زنجان به ویژه در حوزه ورزش انجام شود خاطر نشان کرد: سال گذشته 30 میلیون تومان برای ورزش معلولان در شورای شهر زنجان تصویب شده بود که هنوز تحقق نیافته است.
رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شهر زنجان نیز ادامه داد: پس از افتتاح پارک های محلی مخابرات نیز دکلهای مخابراتی را در این مکان ها نصب می کند که این ذهنیت منفی را برای شهروندان ایجاد کرده است.
مسعود مرادخانی افزود: بر این اساس ضروری است شهرداری نسبت به جابجایی دکل های مخابراتی موجود در پارک های محلی اقدامات لازم را انجام دهد.
به گزارش ایرنا، شهر زنجان به عنوان مرکز استان سه منطقه شهرداری و 430 هزار نفر جمعیت دارد.
9646/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.