به گزارش ایرنا، فتح الله حقیقی روز شنبه در جلسه شورای حل اختلاف اراضی شهرستان طارم با بیان اینکه اختلافات موجود در بین کشاورزان باید با اهرم‌های اجرایی، حل شود افزود: ورود دستگاه‌های قضایی و انتظامی به تمام موضوعات و مسائل پیش‌آمده، موجب بدبینی و بازتاب منفی در میان مردم می شود.
وی تصریح کرد: در صورت حل نشدن مسائل و یا مشاهده هرگونه تخلف نیز باید مشکلات از طریق دستگاه قضایی حل و برخورد جدی با متخلفین صورت پذیرد تا از تکرار و ادامه‌دار بودن تخلفات، پیشگیری شود.
حقیقی به نقش موثر دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی در شهرها و روستاها اشاره کرد و گفت: دهیاران و شوراها نمایندگان فرمانداران هستند و باید به‌گونه‌ای آموزش داده شوند تا با حضور در بین مردم و تعامل با آنان، مشکلات و اختلافات کوچک را در منطقه مربوطه حل و میان طرفین مصالحه ایجاد کنند و از کشانده شدن این مسائل به نهادهای قضایی و انتظامی، جلوگیری کنند چرا که انباشته شدن پرونده‌های قضایی علاوه بر زمان‌بر بودن جهت رسیدگی، موجب تحلیل غلط از سوی بیگانگان و دشمنان می‌شود.
استاندار زنجان، اجرای مقتدرانه قانون را مهم‌ترین ویژگی فرمانداران دانست و اظهار کرد: فرمانداران باید به عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان‌ها بدون هیچ باکی، چهارچوب قانون را با اقتدار، اجرا کرده و منطقی، صبور و پاک‌دست باشند.
حقیقی با تاکید بر این که بستر هر چیزی در شهرستان‌ها باید با هماهنگی اعضای شورای تامین، فراهم شود، یادآور شد: بدون هماهنگی تمام اعضای شورای تامین در استان و شهرستان‌ها کاری از پیش نمی‌رود، لذا تمامی مصوبات شورای تامین استان و شهرستان‌ها باید در چهارچوب قانون بوده و به‌گونه‌ای عمل شود تا آرامش در جامعه حاکم گردد.
6085/9556
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.