دکتر علیرضا شغلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در دویست و شصت و نهمین جلسه شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی که ششم آبان‌ سال جاری برگزار شد با تاسیس مرکز تحقیقات نانوفناوری دارویی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان موافقت قطعی به عمل آمد.
وی اظهار داشت: این در حالی است دانشکده دارو سازی استان نیز در سال های گذشته به عنوان قطب نانو فناوری دارویی فعالیت داشت که اخذ مجوز تاسیس مرکز تحقیقات نانوفناوری دارویی تحولاتی شگرف را در گسترش اقدمات علمی و پژوهشی در این حوزه فراهم می کند.
این مسئول ادامه داد: دریافت مجوز قطعی تاسیس مرکز تحقیقات نانوفناوری دارویی مراحل متعددی داشته و با توجه به شاخص های متعددی نظیر شمار مقالات منتشر شده، شمار هیات علمی، فعالیت های پژوهشی و ارزیابی سالانه وزارتخانه انجام می شود.
وی یادآوری کرد: هم اکنون دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان 6 مرکز تحقیقاتی در حوزه های مختلف دارد که از این تعداد تا کنون 2 مرکز تحقیقات بیماری های متابولیک و مرکز تحقیقات نانوفناوری دارویی مجوزهای لازم را از سوی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی کسب کرده است.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی زنجان ادامه داد: هم اکنون حدود 700 مرکز تحقیقاتی دانشگاه های علوم پزشکی در رشته های مختلف فعالیت می کنند،این در حالی است که اخذ مجوز قطعی این نوع مراکز مراحل پیچیده ای دارد.
وی بیان کرد: دریافت مجوز تاسیس مرکز تحقیقات نانوفناوری دارویی چشم انداز بهتری در توسعه طرح ها و برنامه های دانشگاه علوم پزشکی به ویژه افتتاح و بهره برداری اتاق تمیز ( کلین روم ) مهیا می کند.
شغلی افزود: با بهره برداری کامل از این پروژه ملی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان سال آینده امکان تولید صنعتی و نیمه صنعتی دارو در استان فراهم می شود و فاز اول ساختمان این مرکز به مساحت 600 مترمربع تا پایان سال جاری آماده بهره برداری می شود.
وی اضافه کرد: در صورت تامین اعتبارات لازم که در حدود 10 میلیارد تومان است مرحله بعدی این پروژه نیز سال آینده به بهره برداری می رسد.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی زنجان ادامه داد: طبق برنامه ریزی انجام گرفته مقرر بود اتاق تمیز (کلین روم) این واحد دانشگاهی در زمینی به مساحت یکهزار و 700 مترمربع راه اندازی شود، که به دلیل مشکلات اعتباری به 2 فاز تقسیم بندی شد.
وی اظهار داشت: با بهره برداری از این پروژه ملی که مورد حمایت جدی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است علاوه بر صادرات دارو و جلوگیری از خروج ارز، خود کفایی در زمینه تولید نانودارو که در راستای اقتصاد مقاومتی است، بیش از گذشته محقق خواهد شد.
9646/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.