به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی خاتمی عصر دوشنبه در تجمع بزرگ بسیجیان شهرستان ایجرود افزود: امام خمینی (ره) پاسداری از انقلاب اسلامی را با تاسیس شجره طبیه بسیج آغاز کردند.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران با همراهی مردم، رهبری امام خمینی (ره) و لطف پروردگار به پیروزی رسید، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران دشمنان بسیاری داشت و صاحبان زر و زور حاضر نبودند عدالت در جامعه فراگیر شود چون قدرت آنها به خطر می‌افتاد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره آیه ای از قرآن مبنی به اینکه در مقابل دشمنان باید قوی بود و به هر روش و هر وسیله‌ای باید از کشور دفاع کرد؛ ادامه داد: این مسئله برای معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران درسی شد تا بسیج را تشکیل دهد.
وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مردم که صاحبان اصلی انقلاب بودند باید احساس مسئولیت و از انقلاب دفاع می‌کردند، برهمین اساس پنج آذر 1358 فرمان تشکیل بسیج مستضعفین توسط امام خمینی (ره) مطرح شد و به سرعت آثار و برکات این تصمیم مقدس خود را نمایان ساخت.
خاتمی یکی از دلایل بیداری اسلامی را اتکا به توان و روحیه بسیج برشمرد و تصریح کرد: بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران شاهد بودیم که هر کجا که نیاز به یاری مردم بوده است با همین تفکر به یاری اسلام شتافته اند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر خود با کارگزاران نظام گفت: امروز دیگر لشکر اسرائیل قدرت برتر منطقه نیست اولین بار در جنگ 33 روزه شکست خوردند و مجبور شدند آتش‌ بس را قبول کند بار دیگر بیش از 22 روز توان مقابله را نداشتند و سر آخر در هفته گذشته دو روز بیشتر نتوانستند در مقابل ارتش اسلام ایستادگی کنند.
وی تاکید کرد: صاحب اصلی انقلاب مردم هستند و خود آنها انقلاب را نگاه خواهند داشت مقاومت کردن هزینه و زحمت دارد ولی تسلیم دشمن شدن در مقابل دشمن هم هزینه دارد.
خاتمی ادامه داد: هزینه مقاومت، سربلندی و عزت و هزینه تسلیم شدن در مقابل دشمن، ذلت و حقارت است.
امام جمعه زنجان افزود: امام حسین (ع) در واقعه کربلا هزینه داد و عزت و سربلندی امروز اسلام و شیعه نتیجه از جان گذشتگی آن امام همام بود.
خاتمی یادآور شد: 40 سال قبل ایران کشوری بسیار ضعیف بود و آمریکا ابرقدرت‌ جهان به شمار می آمد، اما به لطف ایستادگی و روحیه بسیجی، امروز توانسته‌ایم جزو کشورهای مطرح در جهان و از سوی دیگر شاهد افول قدرت آمریکا باشیم.
8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.