به گزارش ایرنا، کتاب سیزده هزار گلوله روایتگری خاطرات کریم محمد علیزاده هوشیار از نیروهای ارتش در دوران دفاع مقدس است.
محمدعلی خامه‌پرست یکی از اهداف خود برای تدوین و تألیف کتاب «سیزده هزار گلوله» را توجه کمتر نویسندگان و خاطره‌نویسان تاریخ شفاهی به خاطرات رزمندگان ارتشی عنوان کرد و گفت: تاریخ شفاهی، سند مکتوب وقایع تاریخ است که بدون هیچ دخل و تصرفی در جملاتی که راوی آن را بیان می کند توسط تدوینگر و مؤلف باید تألیف می شود و از این جهت دارای ارزش قابل توجهی است.
فرزاد بیات موحد؛ نویسنده کتاب «روزهای ارغوانی» و یکی از منتقدین حاضر در نشست نقد و بررسی کتاب «سیزده هزار گلوله»، گفت: تاریخ شفاهی نوعی از خاطره نویسی است که به صورت سوال و جواب ارائه می شود و بدین شیوه مخاطب را با آنچه که در زندگی راوی اتفاق افتاده است؛ آشنا می کند.
وی افزود: کتاب «سیزده هزار گلوله» اطلاعات نو نسبت به مسائل جنگ دارد و از آنجایی که راوی این کتاب در خصوص یگان‌هایی تیپ زرهی زنجان و وقایع آن اطلاعات مفیدی داشته است، به خوبی آن را شرح داده است.
فاطمه شکوری؛ نویسنده کتاب «پسران من» و یکی دیگر از منتقدین حاضر در نشست نقد کتاب با بیان اینکه راوی در کتاب‌های تاریخ شفاهی دفاع مقدس بسیار اهمیت دارد، گفت: روایتگر در کتاب‌هایی تاریخ شفاهی مانند یک شاهد صادق است که گفته هایش مورد اعتماد خواننده است.
وی افزود: با توجه به این که در کتاب«سیزده هزار گلوله» راوی کمترین فاصله زمانی و مکانی را با روایت‌ها داشته است پس می توان این را از نقاط قوت این کتاب در نظر گرفت.
کتاب «سیزده هزار گلوله» با حمایت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به چاپ رسیده است
گفتنی است روز امتحان(سوم خردادی‌ها)، ریحانه‌های رحمانی، می‌خواهم مهندس شوم، (شهر خوب، خانه زیبا)، مهندس وظیفه شناس، من خود توانمندم اگر تو، دشت لاله، پرچمی در میدان مین و چندین مجموعه داستان از دیگر آثار محمدعلی خامه‌پرست است.
3088/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.