شهرام میرزایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مانور ساعت صفر زلزله به منظور تمرین آمادگی امدادی سرعت عمل و افزایش توان عملیاتی نیروهای امدادی و پرسنل، داوطلبان جوانان جمعیت هلالاحمر استان، بایک سناریوی از پیش طراحی شده و بدون اطلاع قبلی ازمکان و زمان عملیاتی برگزار شد.
وی اظهار داشت: در این مانورعملیاتی، پس از اعلام گزارش فرضی زلزله با قدرت5.1 ریشتری درساعت18:50 عصر روز دوشنبه 28 آبان ماه در منطقه شناط ابهر به وقوع پیوست و بلافاصله نیروهای عملیاتی ، تیم های واکنش سریع ، امدادگران، کارمندان، داوطلبان و اعضای جوانان برای کمک رسانی فراخوان شدند.
این مسئول ادامه داد: بلافاصله تیم های ارزیاب و جستجو و نجات اولیه به منطقه حادثه دیده اعزام و نسبت به تهیه اطلاعاتی از منطقه زلزله وارائه گزارش ها،برآورد و محاسبه نیازهای اضطراری،اطلاع رسانی لحظه ای به استان، اعلام و علاوه بر آن نیاز اضطراری جستجو و نجات، فرماندهی عملیات وارائه گزارش ازخدمات امدادو نجات ارائه شده ازدیگرمراحل برنامه ای این عملیات تمرینی بود.
میرزایی تصریح کرد: در این راستامرکز ( EOC) مرکزکنترل وهماهنگی عملیات استان فعال،شهرستان های معین اول شامل جمعیت هلال احمرهای زنجان ، خرم دره و خدابنده و شهرستان های معین دوم جمعیت هلال احمر طارم ، ماهنشان ، ایجرود نسبت به فراخوان همه نیروها با تمام تجهیزات عملیاتی ، بارگیری امکانات اسکان و تغذیه اضطراری برای بیش از 20خانوار آسیب دیده از زلزله در کمترین زمان ممکن درتمامی شعب استان آماده اعزام و پشتیبانی منطقه زلزله زده شنات ابهر شدند .
میرزایی افزود : این مانور باهدف تمرین آمادگی امدادی وسنجش میزان تاب آوری نجاتگران درمواجهه باعملیات های امداد و نجات و ایجادآمادگی بیشتر و افزایش توان عملیاتی نیروهای امدادی و تمامی پرسنل ، داوطلبان و جوانان جمعیت هلال احمراستان درشهرستان ابهر روستای شناط و کلیه شعب جمعیت استان برگزارشد.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 15 پایگاه امداد و نجات بین شهری، 10 پایگاه امداد و نجات ثابت و 5 پایگاه موقت جمعیت هلال احمر استان فعالیت می کنند.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.