داود کارگرزاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مجموع در این بازرسی ها در مهر امسال، قریب 270 واحد تولیدی و بازار توزیع و عرضه نمونه برداری شده است.
این مسئول اظهار داشت: از این نمونه ها که در آزمایشگاه های خود این اداره کل و آزمایشگاه های همکار مورد آزمایش قرار گرفته 262 مورد تایید و 37 مورد نمره مردودی دریافت کرده اند.
کارگرزاده گفت: بر اساس آمار موجود قبل از این در 6ماهه نخست امسال نیز یکهزار و 72 مورد نمونه برداری در این بازرسی ها انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: برای نخستین بار در کشور و با ابتکار این مجموعه حلقه‌های کیفیت در واحدهای صنعتی و خدماتی زنجان تشکیل شدخه است، که نتایج خوبی برای رسیدن به اهداف سازمان و بهبود کیفیت دارد.
مدیرکل استاندارد استان زنجان اظهار داشت: تاکنون بیش از 75 حلقه ی پنج تا 6 نفره زیر نظر کارشناسان اداره استاندارد و با رویکرد تاثیر بر کیفی سازی تولید واحدهای صنعتی یا خدماتی تشکیل و سازمان دهی گردیده است.
وی تاکید کرد: از آزمون، کنترل و بازرسی باسکول ثابت همکف نیز در ماه گذشته فقط سه مورد پلمب و دستور بازبینی و اصلاح ان صادر گردیده است.
کارگرزاده افزود: از حیث حقوقی در مهرماه به 38 واحد متخلف تذکر و اخطار داده شده، تا روند نادرست خود در واحد مورد را نظر را تصحیح کنند.
به گزارش ایرنا، علامت استاندارد نشان دهنده کالای تولیدی است که حداقل کیفیت مورد انتظار را دارد و می تواند نیاز خریدار را تامین کند.
شرکت های بازرسی مورد تأیید صلاحیت سازمان ملی استاندارد ایران، طی سال گذشته تعداد پنج هزار و 236 مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان، انجام دادند.
بیش از 30 هزار استاندارد ملی برای محصولات، کالاها و خدمات مختلف تدوین شده است.
3216/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.