به گزارش ایرنا، طی ماه های گذشته به رغم افزایش نرخ بسیاری از اقلام و کالاهای اساسی، قیمت گوشت مرغ گرم بدون هر تغییر برای مصرف کننده ها ثابت بود، اما این ثبات نرخ نتوانست تداوم یابد و با افزایش حدود 9 هزار ریالی در هر کیلوگرم مواجه و موجب کاهش قدرت خرید این فراورده خام شد.

** افزایش قیمت تمام شده موجب بالارفتن قیمت گوشت مرغ گرم شد
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: یکی از دلایل بالا رفتن نرخ گوشت مرغ گرم در بازار مصرف افزایش قیمت تمام شده این فرآورده است.
عبدالله جعفری ادامه داد: افزایش قیمت نهاده های طیور و هزینه های حمل و نقل تاثیر مستقیمی بر نرخ این فراورده داشته است.
وی تاکید کرد: از سوی دیگر نیز با توجه به گرانی گوشت قرمز گرم، بیشتر مصرف کنندگان، مرغ گرم را جایگزین این فرآورده کرده اند که موجب بالا رفتن تقاضا در بازار و از سوی دیگر عرضه کم آن شده است.
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان خاطرنشان کرد: افزایش جوجه ریزی و به تناسب آن تولید بالا می تواند موجب کنترل قیمت گوشت مرغ گرم شود.

** مرغ گرم با قیمت 102 هزار ریال به مصرف کننده عرضه می شود
نایب رئیس اتحادیه مرغ، تخم مرغ و ماهی فروشان شهرستان زنجان گفت: طی هفته های گذشته مرغ به قیمت 90 تا 95 هزار ریال به دست مصرف کننده می رسید که امروز/15 آبان/ به قیمت هر کیلوگرم 102 هزار ریال عرضه می شود.
سید ناصر موسوی تاکید کرد: در حال حاضر کشتارگاه های زنجان روزانه هشت تا 10 تن گوشت مرغ گرم وارد بازار مصرف می کنند که در چند سال گذشته این میزان 20 تن بود.
وی اضافه کرد: مصرف گوشت مرغ گرم نیز از سوی مردم به شدت کاهش یافته است.

** نبود برنامه ریزی مسئولان موجب نوسان قیمت ها می شود
یکی از خریداران گوشت مرغ گرم در بازار افزود: چون نظارتی از سوی دستگاه های متولی نیست قیمت همه کالاها از جمله گوشت قرمز و مرغ نیز در نوسان است.
باقر حجتی تاکید کرد: مسئولان برای فرآورده های خام دامی قیمت مشخصی تعیین کنند تا مصرف کنندگان روزانه شاهد تغییر قیمت ها نشوند و بتوانند دخل و خرج خود را مدیریت کنند.
مسعود شریفی نیز یکی دیگر از شهروندان زنجانی ادامه داد: در کنار افزایش نرخ بسیاری از کالاهای اساسی و مواد غذایی قیمت گوشت مرغ گرم تنها فرآورده ای بود که تغییری نداشت که برای خرید آن برنامه ریزی داشتیم.
این شهروند زنجانی متذکر شد: توان خرید گوشت گرم قرمز و ماهی از طرف مصرف کننده ها بسیار کاهش یافته و حالا نیز این اتفاق برای گوشت مرغ گرم روی می دهد.
شریفی اضافه کرد: در زنجان نسبت به استان های دیگر تعداد زیادی واحدهای مرغداری و تولید گوشت مرغ فعال است که به همین نسبت انتظار می رود مصرف این فراورده بالاتر و قیمت آن نیز معقول باشد.
وی یادآوری کرد: تنها راه چاره برای کاهش قیمت فقط ورود برنامه ریزان و مسئولان مربوطه برای نظارت است تا سفره های مردم بیش از این کوچکتر نشود.
9505/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.