به گزارش ایرنا، شهرام میرزایی شامگاه دوشنبه در مراسم افتتاح هفتمین دوره طرح ملی دادرس (دانش آموزان در روزهای سخت) استان افزود: طرح دادرس با هدف ترویج و توسعه ظرفیت های خود امدادی و دگر امدادی در بین دانش آموزان برگزار می شود و جمعیت هلال احمر نیز بر تقویت این بخش اهتمام جدی دارد.
وی اظهار داشت: اجرای دادرس از موثرترین طرح های ملی سازمان جوانان این جمعیت بوده و در این طرح دانش آموزان آموخته ها و داشته های امدادی خود را تمرین و از این مهارت در مواقع بحران در خانواده و جامعه استفاده می کنند.
میرزایی افزود: تا کنون این طرح در 100 مدرسه استان برای دانش آموزان اجرا شده که این دادرس یک طرح آموزشی، مهارتی است و تلاش شده در قالب کانون های دانش آموزی انجام شود.
وی بیان کرد: فرهنگ خود امدادی و دگر امدادی همچنین توسعه و ساماندهی تیم های امدادی دانش آموزان و ظرفیت سازی برای آمادگی، مقابله و پاسخگویی مناسب در زمان وقوع حوادث از مهمترین اهداف اجرای طرح دادرس است.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان ادامه داد: طرح یاد شده از 6 سال گذشته در استان با هدف مشارکت جوانان در فعالیت های خود امدادی برگزار می شود.

** طرح داد رس با مشارکت 100 مربی اجرا می شود
معاون امور جمعیت هلال احمر استان زنجان نیز ادامه داد: این طرح در 6 سال گذشته و با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش استان با هدف ترویج ظرفیت های خود امدادی در بین دانش آموزان به اجرا در آمده و در نوع خود طرحی موفق بوده است.
فاطمه جمشیدی افزود: در هفتمین دوره اجرای این طرح در استان نیز بیش از 100 مربی به تعداد 100 مدرسه آموزش های لازم را ارائه می کنند که دانش آموزان در 9 بخش تخصصی (پناه گیری و تخلیه، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، حمایت حیاتی پایهbls، احیای قلبی و ریوی سی پی آر،حمل مصدوم، خونریزی، پانسمان و بانداژ، شکستگی و آتل بندی، اسکان اضطراری و اطفای حریق) آموزش می بینند.
وی خاطرنشان کرد: در این برنامه ملی آموزش های نوع دوستی، افزایش سطح ایمنی، کاهش خطر پذیری و پیشگیری از پیامدهای ناشی از وقوع حوادث طبیعی در مدارس کشور به جامعه هدف انتقال داده می شود.
9646/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.