وحید فرخی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با راه اندازی مرکز رشد مجازی محدودیتی که در راه اندازی مراکز رشد فیزیکی و استقرار شرکت های فناور وجود دارد، از بین می رود.
وی خاطرنشان کرد: ماهیت مراکز رشدی که در دانشگاه ها یا پارک های علم و فناوری فعالیت می کنند، مشخص است، اما تنها مشکل این مراکز کمبود فضا است که در مراکز رشد مجازی مرتفع می شود.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان گفت: با بهره گیری از فضای مجازی، شرکت ها و تیم های فناور می توانند بدون نیاز به حضور فیزیکی، برنامه ها و فعالیت های خود را پیش ببرند و حتی با اساتید و مربیان ارتباط داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر، مرکز رشد مجازی نیازی به حضور همه اعضای تیم های فناور در یک محیط یا فضای جغرافیایی ندارد و افراد از مناطق مختلف می توانند برای انجام یک پروژه در ارتباط باشند.
فرخی ادامه داد: باید اذعان داشت که برخی اقدامات و فعالیت ها نیاز به حضور فیزیکی دارد اما این مباحث می تواند به آسانی در یک اتاق کوچک هم پیگیری شود.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان گفت: با وجود بسترهای ارتباطی، اینترنتی و شبکه ای، بسیاری از اقداماتی که تاکنون به شکل فیزیکی و حضوری پیگیری می شد، می تواند به آسانی پیگیری شود بدون آنکه شخص حضور داشته باشد.
وی با بیان اینکه به طور قطع مرکز رشد مجازی در زنجان ایجاد می شود و شکل می گیرد، تاکید کرد: لازمه این کار ورود بخش خصوصی توانمند و حمایت حوزه دولتی از آن است.
موضوع تبدیل شدن زنجان به قطب برق، آی تی و الکترونیک در نخستین سفر رئیس جمهوری دولت یازدهم به زنجان در 30 مهر سال 93، به تصویب رسید و مورد پیگیری قرار گرفت.
مرکز رشد مجازی (Virtual Incubator)، سازمانی است مجازی و مبتنی بر وب که برخی از خدمات مراکز رشد حقیقی، همچون خدمات مشاوره‌ای، معرفی روش‌های تامین مالی و برخی خدمات اطلاع‌رسانی را از طریق اینترنت، بدون در نظر گرفتن مرزهای زمانی و مکانی در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد.
3001/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.