سید مرتضی خاتمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، به شرایط کنونی کشور اشاره کرد و افزود: هم اکنون دشمنان جنگ اقتصادی تمام عیاری علیه کشورمان آغاز کرده اند که این موضوع، ممکن است مشکلاتی را در تامین کالاها و اقلام اساسی مردم ایجاد کند که این با اصول اخلاقی منافات دارد.
وی اظهار داشت: با این وجود، با اقدامات و تمهیدات مجلس و دولت، امیدواریم مشکل خاصی در تامین داروهای مورد نیاز ایجاد نشود و با مشارکت مردم و مدیریت بهینه این مرحله نیز سپری شود.
نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دغدغه اصلی در زمینه تامین داروهای مورد نیاز، تامین ارز لازم برای تهیه مواد اولیه کارخانه های دارویی است.
خاتمی افزود: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز با حساسیت ویژه ای، کمبودهای احتمالی را رصد می کند و در این میان نظارت و توزیع مناسب به ویژه توجه به نسخ پزشکی در تحویل دارو، می تواند مشکلات را کاهش دهد.
این نماینده مجلس ادامه داد: برابر تصویب و اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مقرر است تا پایان سال جاری بطور میانگین بین 9 تا 10 درصد به قیمت کل اقلام دارویی افزوده شود و این موضوع مشروط بر آن است که در اجرای بندهای بودجه سال جاری، به تعهداتی که سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی در این خصوص دارند، عمل شود.
وی در خصوص خارج شدن برخی اقلام دارویی از چتر حمایتی بیمه نیز گفت: برخی داروهای خارجی در شبکه توزیع قرار می گیرند در حالی که نوع تولید داخل آنها وجود دارد، لذا دلیلی بر پوشش بیمه ای آنها وجود ندارد.
خاتمی افزود: بنابر قانون برنامه ششم توسعه، تجویز داروهای مذکور بر خلاف قانون بوده و پزشکان باید از تجویز آنها اجتناب کنند تا موجب سردرگمی و ضررو و زیان نگردد.
وی خاطرنشان کرد: تعدادی از اقلام هم تحت عنوان داروهای OTC (بدون نسخه) از تعهد بیمه خارج شده اند که پیش از هدف صرفه جویی، القاء فرهنگ کاهش مصرف بی رویه آنها مورد نظر بوده است.
9646/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.