به گزارش ایرنا، ششمین دوره نمایشگاه الکامپ زنجان که از سوم تا ششم مهر سال جاری در محل نمایشگاه های بین المللی کاسپین دایر بود، در حالی به کار خود پایان داد که غرفه داران این دوره، خلاف انتظاری که از اشتقبال پایین مردم به علت وضعیت اقتصادی کنونی داشتند، با حضور گسترده علاقه مندان مواجه شدند.
شرکت های دانش بنیان در این نمایشگاه در کنار دستگاه های دولتی در قالب سه کریدور حضور یافتند و دستاوردهای خود را به نمایش گذاشتند.
موضوع توانمندی قابل توجه شرکت های دانش بنیان تا به آنجا رسید که رئیس نظام صنفی استان زنجان توانست قول پشتیبانی اتاق بازرگانی زنجان از این شرکت ها برای حضور در نمایشگاه 'باکوتل' در کشور آذربایجان را بگیرد.
در کنار این موضوع دستگاه های دولتی با خدمات و توانمندی های بخش خصوصی در حوزه فناوری اطلاعات، نرم افزارها و سامانه های طراحی شده و خدمات بین المللی آشنا شدند.
سعید آقاخانی عضو هیات مدیره نظام صنفی رایانه استان زنجان هم که خود مدیر یکی از شرکت های فعال در زمینه پشتیانی و خدمات دهی در سیستم های رایانه ای فعالیت می کند، در همین زمینه به ایرنا گفت: نمایشگاه الکامپ علیرغم آنکه فرصتی برای آشنایی مردم با آخرین دستاوردهای فناوری اطلاعات بخش خصوصی است، اما امکان معرفی خدمات الکترونیک دولت را هم فراهم کرده است.
آقاخانی تاکید کرد: رویکرد و نگاه باید نسبت به چنین نمایشگاه هایی تغییر کند، چرا که شرکت های فعال در این زمینه برای نمایش توانمندی های خود نیازی به غرفه های عریض و طویل ندارند، در مقابل می توانند در یک فضای کوچک انبوهی از خدمات را به نمای بگذارند.
وی به حضور پارک علم و فناوری با 20 شرکت فناور و دانش بنیان در 140 متر مربع فضا اشاره کرد و افزود: این نمایشگاه ها می توانند عرضه بیشترین خدمات و اقدامات در کمترین فضا و با بیشترین بهره وری را به نمایش بگذارند.
آقاخانی اضافه کرد: در این نمایشگاه فناوری ارائه می شود و نمایش به معنای سابق کمرنگ شده است.
ابوذر کلانتری هم دیگر عضو هیات مدیره نظام صنفی رایانه استان زنجان گفت: این سازمان تا حد امکان به حمایت از شرکت های دانش بنیان، نوپا، کسب و کارهای جدید و فناوری های نوین می پرادازد.
کلانتری گفت: در تلاش هستیم بتوانیم تا زنجان را که از نظر وجهه علمی در سطح کشور ضعیف را بتوانیم مطرح کنیم.
وی افزود: طی سه سال گذشته حداقل سه شرکت در سطح ملی فعالیت کرده اند و مطرح شده اند و باید این بستر برای باقی شرکت ها فراهم شود.
کلانتری تاکید کرد: برای موفقیت لزومی ندارد که شرکت های دانش بنیان، فناور و کسب و کارهای نوین به استان های بزرگتر منتقل شوند و می توانند فعالیتی داشته باشند که دیگر مناطق برای استفاده از دانش و توانمندی آنان به این شرکت ها مراجعه کنند.
عضو هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه استان زنجان گفت: نباید الکامپ زنجان را با تهران مقایسه کرد، چرا که نمایشگاه ملی در پایتخت برگزار می شود و به نمایش توانمندی های کل کشور می پردازند و بدون شک این ظرفیت با پتانسیل زنجان قابل مقایسه نیست.
وی تصریح کرد: اگر می خواهیم که یک سری کارها برای زنجان انجام دهیم، باید برنامه ریزی خاص داشته باشیم، از مزایای بومی برای افزایش توانمندی شرکت ها استفاده کنیم و به توان فعالان حوزه فناوری اطلاعات اضافه کنیم.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان هم ادامه داد: الکامپ این روزها سرشار از مفاهیم مختلفی در زمینه توانمندی های نوین جوانان است.
غلامحسن جمیلی خاطر نشان کرد: بدون شک دنیای آینده، اتکای به صادرات غیر نفتی و ایجاد اشتغال گسترده از بستر خدماتی ایجاد می شود که می توان در قالب نمایشگاه الکامپ از آنان مطلع شد.
در ساعت های پایانی این نمایشگاه در حالی که همچنان غرفه ها شاهد استقبال مردم بودند، وحید فرخی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیر دفتر فناوری اطلاعات استانداری زنجان به همراه عضو هیات رئیسه نظام صنفی رایانه کشور و رئیس نظام صنفی رایانه استان زنجان از غرفه های برتر فن آوری تجلیل کردند.
شرکت توزیع نیروی برق استان به عنوان غرفه برتر فناوری های نوین معرفی و از تلاش های شورای هماهنگی سازمان های وزارت امور اقتصادی و دارایی در استان زنجان و دانشگاه علوم پزشکی این استان تجلیل شد.
در بخش خصوصی هم از تلاش های شرکت های آذرتل، امن پردازان و ای کن تقدیر شد.
برای این دوره از نمایشگاه الکامپ زنجان شعار 'پیش به سوی ایران دیجیتال با تولید ایرانی' انتخاب شده بود.
3001/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.