سید محمدعلی صادقی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس سرشماری های انجام شده مهر سال گذشته استان زنجان دارای 92 هزار و 508 واحد کندوی عسل بومی و مدرن بود که امسال این رقم به 96 هزار و 582 کندو افزایش یافته است.
به گفته وی، با پیش بینی های انجام شده امسال بیش از 980 هزار کیلوگرم عسل وارد بازار می شود که این میزان در سال گذشته 934 هزار و 569 کیلوگرم بود.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان به شهرستان هایی که بیشترین تولید عسل را به خود اختصاص داده اند اشاره کرد و گفت: شهرستان های ماهنشان، زنجان و طارم به ترتیب بیشترین تولید را دارند.
صادقی خاطرنشان کرد: این استان به لحاظ تولید عسل در سطح کشور رتبه 16 را دارد که برای ارتقا و افزایش تولید آن ایستگاه های پرورش راه اندازی و تسهیلاتی نیز از سوی بانک های عامل پرداخت می شود.
وی با بیان اینکه بخش زنبورعسل وابسته به محیط، شرایط جوی مساعد و مناسب است، اظهار داشت: زمانی که این شرایط نامساعد باشد تولید عسل کاهش می یابد که تنوع اقلیم و همچنین وجود گونه های گیاهی متنوع در استان زنجان موجب شده زنجانمنطقه ای مستعد برای پرورش زنبور عسل باشد.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: طبق سرشماری انجام شده در سال گذشته این استان 2 هزار و 170 زنبورستان دارد که 2 هزار و 500 نفر به صورت مستقیم در این بخش مشغول به کار هستند.
به گزارش ایرنا، کندوهای زنبور استان زنجان ثابت و سیار هستند و بیش از 194 نفر با مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در بخش زنبورداری و تولید عسل مشغول به کار هستند.
9505/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.