سرهنگ علی اصغر شیرمحمدی، روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همزمان با حرکت دسته های عزاداری حسینیه اعظم در شب تاسوعا مصادف با هشتم محرم و زینبیه اعظم در یازدهم محرم به منظور هرچه باشکوهتر برگزار شدن این مراسم معنوی و روحانی، پلیس راهور زنجان، تدابیر و تمهیدات لازم ترافیکی در نظر گرفته است.
وی اظهار داشت: همانند سالهای گذشته، طرح روان سازی ترافیک شهری در ایام محرم جهت تردد سهل و ایمن دسته های عزاداری سالار و سرور شهیدان از سوی پلیس راهور به اجرا در خواهد آمد تا مشکلی در مسیر حرکت عزاداران حسینی، ایجاد نشود.
شیرمحمدی افزود: در مسیر تردد دیگر دسته های عزاداری در سطح شهر زنجان نیز که مورد توجه عموم قرار دارند، محدویت های ترافیکی خاص به صورت مقطعی اعمال خواهد شد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان تصریح کرد: ماموران راهنمایی و رانندگی که خود نیز در این ماه عزادار هستند در مسیرهای حرکت دسته های عزاداری مستقر می شوند، تا با هدایت دسته ها و خودروهای عبوری، مشکلی در آمد و شد به وجود نیاید و خود نیز سهمی در عزاداری ها داشته باشند.
شیرمحمدی از رانندگان وسایط نقلیه خواست برای حفظ حرمت عزاداران حسینی و دسته های عزاداری، قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را با دقت بیشتری رعایت و از تردد در مسیرهایی که محدودیت ترافیکی اعمال می شود، خودداری کنند.
وی تصریح کرد: امروز /دوشنبه، هشتم ماه محرم/، به دلیل حرکت دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان از ساعت 10 صبح، مسیرهای منتهی به سبزه میدان از سوی پلیس راهور زنجان بسته است و از ساعت 12 ظهر نیز وسایط نقلیه پارک شده در مسیر حرکت دسته عزاداری با استفاده از جرثقیل به پارکینگ انتقال خواهند یافت.
رئیس پلیس راهور استان زنجان گفت: در مجموع از میدان 15 خرداد تا میدان آزادی (بلوار آزادی)، محدودیت ترافیکی اعمال می شود که امید است رانندگان وسایط نقلیه با ماموران همکاری لازم را داشته باشند.
شیرمحمدی افزود: رانندگانی که خودروهای آنان به پارکینگ منتقل شده است می توانند در تماس با سامانه 120 پلیس راهور از محل نگهداری خودروهای خود اطلاع پیدا کرده و با ارایه مدارک لازم نسبت به ترخیص این وسایل نقلیه اقدام کنند.
وی تاکید کرد: برای آمد و شد خودروهای آتش نشانی و اورژانس تدابیر و تمهیدات خاص اندیشیده شده است و انتظار می رود مردم عزادار نیز به محض مشاهده این خودروها که عازم ماموریت هستند، مسیر را باز کنند تا خللی در ماموریت آنها پیش نیاید.
شیرمحمدی افزود: تمام نیروهای پلیس راهور زنجان اعم از کادر و وظیفه به صورت داوطلبانه در این روز آماده باش کامل هستند تا با روان سازی ترافیک و تامین ایمنی مسیرهای منتهی به دسته عزاداری، سهم خود را در برگزاری هرچه بهتر این مراسم ایفا کنند.
وی همچنین از رانندگان خودروها خواست در این ایام برای حفظ جان عابران با سرعت مطمئنه در خیابان ها و کوچه ها تردد کنند و هنگام پارک خودروها، ترمز دستی را بالا بکشند و چرخ های جلو نیز به سمت جدول باشد تا خطری جان عابران را تهدید نکند.
6084/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.