به گزارش ایرنا، کامیونداران حمل کالای برون شهری استان زنجان خرداد امسال نسبت به بالا رفتن قیمت قطعات و لاستیک خودروهای سنگین در عین ثابت ماندن کرایه ها معترض بودند که مسئولان ذی ربط برای حل این مشکل به توزیع لاستیک سهمیه ای با نرخ کمتر از بازار آزاد میان آنها اقدام کردند.
توزیع این کالا از نیمه دوم تیر در استان زنجان آغاز شد و هم اکنون نیز ادامه دارد، با توجه به پایین بودن قابل توجه نرخ آن نسبت به بازار آزاد رضایت رانندگان فعال در بخش حمل و نقل کالا و مسافر را جلب کرد اما این میزان لاستیک توزیع شده جوابگوی تقاضای آن نیست.

1300 حلقه لاستیک برای رانندگان توزیع شد
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: این پنج هزار و 462 دستگاه خودرو در بخش مسافربری و حمل کالا توزیع شده است.
علی مدقالچی با بیان اینکه 10 هزار حلقه لاستیک برای استان زنجان تقاضا کرده بودیم، افزود: یکهزار و 300 حلقه لاستیک با نرخ دولتی توزیع شد.
به گفته وی، سهمیه هر لاستیک برای یک خودروی سبک و سنگین 2 حلقه است و این تعداد لاستیک جوابگوی تقاضا و نیاز بخش حمل و نقل استان زنجان نیست.

** توزیع لاستیک در استان زنجان کافی نیست
رئیس هیات مدیره انجمن های صنفی، شرکت ها و موسسات حمل و نقل کالای زنجان گفت: لاستیک با نرخ دولتی با قیمت بازار آزاد بسیار پایین است و با وجود اینکه رانندگان هزینه لاستیک را نقدی پرداخت می کنند، از خرید این کالا استقبال دارند.
مهدی خان محمدی تاکید کرد: تقاضا زیاد است اما هفته ای 10 تا 15 جفت لاستیک برای رانندگان توزیع می شود.
وی یادآوری کرد: توزیع با این روند ادامه داشته باشد، نمی تواند مشکل رانندگان حمل و نقل کالا و مسافر را درباره رفع بخشی از مشکلات آنها حل کند.

**عرضه لاستیک به کندی انجام می شود
دبیر انجمن صنفی رانندگان مسافربری زنجان گفت: آخرین مرحله توزیع لاستیک سهمیه ای با نرخ دولتی در 19 شهریور انجام شد.
جعفر قربانی تاکید کرد: مسئولان ذی ربط باید تعداد و زمان توزیع این کالای مورد نیازبرای رانندگان در بخش حمل و نقل کالا و مسافر را زیاد کنند چرا که استقبال زیاد و عرضه آن کم و کند انجام می شود.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان زنجان گفت: روند توزیع لاستیک برای خودروهای حمل بار و مسافر در استان ادامه دارد.
امیرعلی مسیبی خاطرنشان کرد: وظیفه نظارت و توزیع لاستیک برای ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای بر عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت است.
به گفته وی، حواله برای دریافت لاستیک توسط انجمن های صنفی بار و مسافر صادر و با برندهای توسط نمایندگی های توزیع این کالا در استان زنجان انجام می شود.
9505/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.