سرهنگ کارآگاه جعفر رحمتی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در بازجویی های فنی پلیسی، این سارقان به انجام 6 فقره کیف قاپی معترف شدند.
وی به بانوان توصیه کرد هنگام تردد در شهر از قراردادن مدارک و اشیا با ارزش و وجوه نقد در کیف های دوشی به جد خودداری کنند چراکه ممکن است طعمه کیف قاپان قرار بگیرند و حتی المقدور نیز پیاده روها را برای آمد و شد انتخاب کنند و کیف ها نیز رو به سمت دیوار باشد.
رحمتی به دستگیری سارقان غیربومی در زنجان اشاره کرد و افزود: مرداد امسال نیز این سارقان دستگیر شده در قالب 2 گروه 2 نفره مرتکب سرقت در شهر زنجان شده بودند که با پیگیری های ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی زنجان، شناسایی و دستگیر شدند.
وی ادامه داد: سارقان یکی از این گروه ها به انجام هفت فقره سرقت اعتراف کردند و گروه دیگر نیز که شامل یک زن و مرد بودند به دزدی از منازل قسمت های مرفه نشین شهر معترف شدند.
رئیس پلیس آگاهی استان زنجان از مردم خواست هنگام ترک منزل از نگهداری وجوه نقد و طلاجات در منزل خودداری کنند و آنها را به همراه ببرند و در غیر این صورت اشیای با ارزش و وجوه نقدی را در قسمت های مختلف منزل بطوریکه در دید سارقان نباشد جاساز کنند تا فرصت طلایی از سارقان که ترس و دلهره از دستگیری دارند گرفته شود.
رحمتی به عموم مردم توصیه کرد از قراردادن رمز در کنار کارت های بانکی و همچنین استفاده از رمزهای ساده و روان همانند تاریخ تولد، اجتناب کنند و در مسافرت های طولانی نیز منازل خود را به افراد امین بسپارند و همواره با آنان در ارتباط باشند.
وی با تاکید براینکه پلیس عرصه را بر سارقان تنگ کرده است یادآورشد: هفته گذشته نیز یک سارق بومی منزل در زنجان به دام پلیس آگاهی این استان افتاد که در بازجویی های فنی پلیس به 13 فقره سرقت اعتراف کرد.
رحمتی با بیان اینکه شهروندان در صورت مشاهده خودروهای مشکوک و افراد غریبه در محل زندگی خود، حساس شوند و در اسرع وقت موضوع را با پلیس 110 درمیان بگذارند، افزود: برخی سارقان نیز دست به سرقت سیم و کابل برق هوایی می زنند که هفته گذشته پلیس زنجان در این رابطه موفق به دستگیری سارقین شد که به انجام هفت فقره سرقت، معترف شدند.
وی از عموم مرد خواست در صورت قطعی برق خارج از برنامه و یا مشاهده افراد مشکوک در کنار سیم و کابل های برق، در اسرع وقت به اداره برق یا پلیس 110 اطلاع دهند چراکه ممکن است قطعی برق نابهنگام به علت دستکاری کردن سیم ها با هدف سرقت باشد.
6084/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.