به گزارش ایرنا، اسدالله درویش امیری شامگاه چهارشنبه در سومین نشست کارگروه مشترک اشتغال زنجان به شاخص های ارزیابی عملکرد استان ها در حوزه اعطای تسهیلات اشتغال روستایی اشاره کرد و افزود: در اینکه این ازریابی ها که از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به صورت دقیق انجام شده، تردیدی نیست و در صداقت و درستی گزارش دستگاههای اجرایی استان نیز شبهه ای در این زمینه وجود ندارد.
وی با بیان اینکه طرح اشتغال پایدار روستایی مصداق ایجاد اشتغال با سرمایه گذاری کمتر است، خاطرنشان کرد: 12 هزار میلیارد تومان منابع این طرح در کشور تامین و تضمین شده بود ولی در مرحله اجرا و اعطای تسهیلات در همه استان ها روند کمابیش مشابهی طی شد و پرداخت تسهیلات شتاب قابل توجهی نداشت.
درویش امیری اظهار داشت: اگر این 12 هزار میلیارد تومان سال گذشته بادقت توزیع می شد و در دست انداز مراحل اداری و بانک ها قرار نمی گرفت، فرصت های شغلی زیادی می شد ایجاد کرد.
استاندار زنجان عدم واگذاری اختیارات به استان ها، نوع انتخاب بانک های عامل را از موارد تاثیر گذار در کندی روند اعطای تسهیلات اشتغال روستایی عنوان کرد و افزود: از فرصت طرح ایجاد اشتغال پایدار باید به شایسته ترین شکل در ایجاد فرصت های شغلی استفاده کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از حمایت های سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در تجهیز مراکز آموزش فنی و حرفه ای قدردانی کرد و گفت: مهارت آموزی ضرورت مهم در تربیت نیروی کار است و ما در این حوزه خلأ بزرگی در جامعه داشتیم.
مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان نیز در این نشست با بیان اینکه برای سال جاری ایجاد 14 هزار و 28 شغل در این استان هدف گذاری شده است، گفت: این فرصت های شغلی در قالب اجرای طرح های تکاپو، اشتغال های حمایتی، حمایت از مشاغل خانگی و سیاست های مداخلاتی فراهم می شود.
محمدرضا یوسفی افزود: استان زنجان در حوزه اشتغال فراگیر، اعطای تسهیلات موضوع تبصره 18 قانون بودجه 96 بر اساس شاخص های مختلف جایگاه قابل قبولی در بین استان های کشور دارد.
3088/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.