به گزارش ایرنا، هدایت صفری روز شنبه در جمع خبرنگاران استان افزود: جشن ملی و معنوی عاطفه‌ها برای جذب کمک خیران از ابتدای مردادماه آغاز و تا نیمه اول مهرماه ادامه دارد.
وی اظهار داشت: مرحله اول جشن عاطفه‌ها با هدف جمع ‌آوری کمک‌های خیران برای دانش آموزان تحت حمایت این نهادو با شعار 'لبخند مهر، بسته به مهر شما' در روزهای 15 شهریور در میادین و معابر سطح شهرها، روز 16 همین ماه در مصلی های نماز جمعه و مرحله دوم آن نیز11 مهر سال جاری در مدارس استان برگزار می‌شود.
صفری افزود: خیران استان تاکنون به‌منظور تامین هزینه‌های تحصیلی دانش آموزان تحت حمایت کمیته امداد این نهاد تاکنون نزدیک به سه میلیارد و 700 میلیاردریال در قالب جشن عاطفه‌ها کمک کرده‌اند.
این مسئول ادامه داد: هم اکنون سه هزار و 558 دانش‌آموز و دانشجو تحت حمایت این نهاد در استان زنجان وجود دارد که برنامه‌ریزی‌شده هزینه‌های تحصیلی موردنیاز این گروه از جامعه هدف با مشارکت خیران در جشن عاطفه‌ها تامین شود.
وی بیان کرد: سهم مدارس از مجموع مشارکت خیران در جشن عاطفه‌ها در سال گذشته 12 درصد اعلام شد و تلاش می شود،با فعالیت اثر بخش در سطح مدارس و همکاری موثر آموزش ‌و پرورش سهم مشارکت دانش آموزان از مجموع مبالغ جمع‌آوری‌شده در جشن عاطفه‌ها در سال جاری بیش از گذشته افزایش یابد.
صفری افزود: توسعه جمع‌آوری الکترونیکی و نوین کمک‌های مردمی در جشن عاطفه‌های امسال از برنامه‌های مهم کمیته امداد استان زنجان است.
به گفته این مسئول عموم مردم و خیران می توانند با کد دستوری #1*8877*، تلفن گویای 0968877 و نرم‌افزار سکه، سنا به ‌منظور واریز کمک‌های نقدی و غیرحضوری به دانش آموزان نیازمند در جشن عاطفه‌ها پیشقدم شوند.
وی یادآوری کرد: مساجد و مدارس ظرفیت بالایی در حوزه کارهای خیرخواهانه دارند که جشن عاطفه‌ ها در مدارس با همکاری اداره کل آموزش‌ و پرورش برگزار می‌شود.
به گزارش ایرنا، سال گذشته مردم خیرخواه استان زنجان در جشن عاطفه ها 14 میلیاردریال کمک کردند.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 24 هزار و 647 خانوار با جمعیت 42 هزار و 373 نفر از خدمات مستمر و غیرمستمر کمیته امداد استان زنجان برخوردار هستند و 13 هزار زن سرپرست خانوار، 18هزار سالمند، سه هزار و 453 دانشجو و دانش ‌آموز از جمله آن هستند.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.