دکتر هیبت الله کلانتری دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با گرامیداشت روز داروساز اظهار داشت: کارخانه داروسازی از جمله نیازهای مهم استان محسوب می شود و مسئولان ذیربط چندین سال است که برای راه اندازی کارخانه تلاش می کنند اما هنوز موفق نشده اند.
وی افزود: راه اندازی این کارخانه نیاز به سرمایه گذاری و اعتبار دارد و شرکت های دانش بنیان باید به کمک بیایند.
کلانتری در خصوص جایگاه رشته داروسازی گفت: در طول سال های گذشته رشته داروسازی از پرطرفدارترین و جذاب ترین رشته های دانشگاهی بوده اما گسترش کمی دانشکده های داروسازی، جذابیت آن را کم کرده است چون برنامه مناسبی برای جذب دانش آموختگان به کار حرفه ای وجود ندارد.
این متخصص سم شناسی دارویی با اشاره به افزایش کمی پذیرش دانشجو ادامه داد: در 2 دهه اخیر ظرفیت پذیرش دانشجوی داروسازی در اهواز 2 برابر شده پس آینده شغلی دانش آموختگان مشکل ساز می شود.
وی بیان کرد: هدایت داروسازان به بازار کار اهمیت زیادی دارد در غیر این صورت انگیزه ای برای کار و ادامه تحصیل باقی نمی ماند و کاهش این انگیزه یک هشدار است.
کلانتری اضافه کرد: افزایش تعداد داروخانه ها از جمله دیگر مشکلات است چون داروسازان باید در موسسات دولتی، تحقیقاتی و بیمارستان ها نیز استخدام و خدمت رسانی کنند.
رییس دانشکده داروسازی اهواز گفت: پایین بودن سود دارو، مالیات های سنگین و مطالبات از سازمان های بیمه گر برای داروخانه ها مشکل ساز است و در نتیجه وقتی داروسازان جوان این مشکلات را می بینند سر در گم می شوند.
وی در خصوص تعداد دانشجوی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: حدود 340 دانشجوی دکترای حرفه ای یا داروسازی عمومی در این دانشکده در6 سال اخیر پذیرش شده و در حال تحصیل هستند و 76 نفر نیز در پردیس خودگردان دانشگاه تحصیل می کنند و سالانه 20 تا 25 نفر دانش آموخته می شوند.
کلانتری بیان کرد: سهمیه درخواستی دانشگاه از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای سال 98-97 ، 40دانشجو است اما احتمالا 70 نفر سهمیه تعیین می کنند.
رئیس دانشکده داروسازی اهواز ادامه داد: احداث ساختمان جدید داروسازی نیمه کاره باقی مانده و رییس دانشگاه با جدیت در حال پیگیری است.
وی افزود: باید شرایط و امکانات خدمت رسانی داروسازان در مناطق کمتر برخوردار و دوردست استان نیز فراهم شود و سازمان غذا و دارو نیز باید امکانات تشویقی لازم را فراهم کند.
پنجم شهریور ماه روز داروسازی نامگذاری شده است.
3004/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.