حسن محمدزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:در سال های گذشته یک سالن تکواندو نامناسب در منطقه کوت عبدا... داشتیم که پس از قرارگرفتن این منطقه در محدوده شهرستان کارون، از نظر ما خارج شد.
وی با اشاره به اینکه در فصل تابستان متقاضیان و علاقه مندان به ورزش بیشتر می شوند که به واسطه این امر می توان استعدادهای خوب را کشف و به بدنه تکواندو اضافه کرد گفت:در این ایام علاوه بر برگزاری مسابقات مختلف در شهرستان ها، رقابت های لیگ دسته یک رده های کمربندی پایه را در دو رده سنی خردسالان و نونهالان با حضور 210 شرکت کننده آقا و 160 ورزشکار خانم برگزار کردیم.
وی با بیان اینکه استقبال خوبی از این مسابقات به عمل آمد و خانواده ها برای تشویق فرزندانشان به سالن مسابقات آمده بودند افزود: با انجام این رقابت ها سعی کردیم علاوه بر ایجاد انگیزه در بین ورزشکاران رده سنی پایه، آنها را جذب این رشته کنیم ضمن این که در اوایل مهر امسال نیز مسابقات دیگری در این خصوص برگزار می شود.
محمدزاده در ادامه گفت: از سال های گذشته تاکنون تعامل خوبی بین ورزش و آموزش و پرورش خوزستان و این هیات صورت نگرفته به عنوان مثال به هنگام زنگ ورزش مدارس تنها یک توپ فوتبال در اختیار دانش آموزان قرار داده می شود.
وی ادامه داد:نقطه کور ورزش خوزستان یعنی تعامل بین ورزش و آموزش و پرورش می تواند به یک نقطه قوت تبدیل شود اما هنوز این تعامل برقرار نشده است.

** 30 هزار تکواندکار سازمان یافته در خوزستان
وی در ادامه به فعالیت 22 هیات شهرستانی در سطح خوزستان اشاره کرد و گفت: وجود باشگاه های متعدد در خوزستان موجب شده که بیش از 30 هزار تکواندوکار سازمان یافته در این رشته فعالیت کنند.
دبیر هیات تکواندو خوزستان در پاسخ به این پرسش که چرا در رده تیم ملی بزرگسالان شاهد حضور ورزشکاران خوزستان نیستیم افزود: شرایط دوری از مرکز کشور و نبود حامی مالی برای حضور تیم های استان در لیگ برتر باعث می شود که ورزشکاران ما کمتر دیده شوند. هر چند تیم پالایش نفت آبادان در لیگ کشوری حضور دارد اما مسئولان این تیم چون نتیجه گرا هستند معمولا از بازیکنان غیر بومی استفاده می کنند و تعاملی با هیات ندارند لذا ورزشکاران ما از حضور در میادین کشوری محروم هستند.
وی ادامه داد: مسابقات قهرمانی کشور در سال یک بار برگزار می شود و بازیکنی که بیشتر میدان دیده و تجربه بهتری دارد عملکرد بهتری در مسابقات خواهد داشت لذا امیدوارم شرکت ها نگاه ویژه تری به تکواندو خوزستان داشته باشند.
محمدزاده در خصوص فعالیت بانوان خوزستان در این رشته گفت: تکواندو خوزستان جزو رشته هایی است که بانوان آن پایاپای آقایان مشغول فعالیت هستند.
9879/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.