به گزارش ایرنا احمد سراج چهارشنبه در نشست هم اندیشی با رسانه های خوزستان وجود متکدیان خارجی را زمینه تشدید آسیب های اجتماعی عنوان کرد و افزود: با کمک نیروی انتظامی سه خانه از محل سکونت متکدیان خارجی شناسایی شد که بیش از 47 نفر در آنها ساکن بودند.
معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری یکی از ارکان مهم برای برخورد با تکدی گری را بهره گیری از ظرفیت مردم دانست و افزود:بیش از 50 درصد متکدیان جمع آوری شده در سال گذشته معتاد بوده اند، باید دقت داشت که تا مرحله جمع آوری متکدیان بر عهده شهرداری است اما وظیفه سایر سازمان ها پس از آن آغاز می شود.
وی با بیان اینکه دستگاه ها و سازمان های بسیاری در ساماندهی متکدیان نقش دارند تصریح کرد: اردوگاه شهرداری اهواز به صورت شبانه روز فعال است که دارای بخش هایی برای نگه داری کودکان کار، متکدیان و معتادان متجاهر است.
سراج خاطر نشان کرد: جمع آوری کودکان کار با حضور مددکار اجتماعی صورت می گیرد زیرا این جمع آوری باید به گونه ای باشد که روحیه لطیف آنها را مخدوش نکند، همچنین از دیگر اقداماتی که پس از انتقال آنها به اردوگاه باید انجام شود بحث وجود بیماری و یا اطمینان از سلامت آنها است.
معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری اهواز اظهار داشت: یکی از اقدامات معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری ارتباط با خیریه ها برای ساماندهی کودکان کار و ارائه خدمات ورزشی و فرهنگی به آنها بوده است.
وی در پاسخ به این پرسش که چه برنامه ای برای انجام امور فرهنگی در نقاط حاشیه نشینی دارید گفت: بیش از 50 درصد برنامه های فرهنگی و نشاط آور در نقاط حاشیه و کم برخوردار صورت گرفته است.
سراج افزود: در مناطق حاشیه ای کارهای بسیاری در حوزه فرهنگی، ورزشی و اجتماعی صورت گرفته اما به دلیل خلاهای موجود در این نقاط چندان به چشم نمی آید.
وی تصریح کرد: در گذشته شهرداری اهواز بیش از 70 زمین ورزشی داشت اما درحال حاضر به 36 مورد رسیده و مابقی هرکدام به نوعی تخریب شده اند، طبق لایحه شورای شهر 50 درصد زمین های ورزشی موجود باید از طریق مزایده به بخش خصوصی واگذار می شد.
سراج یادآور شد: اگرچه این زمین های ورزشی برای سرمایه گذران نیز صرفه اقتصادی دارند اما عده ای به دنبال تحریک برندگان این مزایده هستند تا آنها را منصرف کنند.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود به لزوم ساماندهی پارک بانوان واقع در گلستان اشاره کرد و افزود: این پارک بانوان در روز ویژه بانوان و در شب ها به خانواده ها اختصاص می یابد، درحال حاضر پیمانکار درحال ساخت استخر و محوطه سازی این پارک است.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری درخصوص عرضه قلیان در پارک ها نیز یادآور شد: یکی از موارد نگران کننده وجود تقاضای بسیار در این حوزه است درواقع ما باید با اقدامات فرهنگی و ایجابی به دنبال کاهش تقاضا برای مصرف قلیان باشیم.
بنابراین گزارش، تکدی‌گری از نظر قانون جرم محسوب می‌شود و به همین دلیل در مواد 712 قانون مجازات اسلامی مصوب 1375 برای شخصی که به تکدی گری می‌پردازد، علاوه بر مجازات حبس ( از یک تا سه ماه، مصادره اموالی را که از این راه به دست آورده، دراین قانون تصریح شده است.
در سال گذشته یک هزار و 211 متکدی مرد و 263 متکدی زن به اردوگاه جمع آوری متکدیان اهواز منتقل شدند که از این تعداد 866 معتاد و 486 متکدی، 57 کودک و 65 نفر اتباع بیگانه بودند.
9887/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.