به گزارش ایرنا محمد نهاوندیان یکشنبه در نشست گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در سالن شهید رجایی استانداری خوزستان با اشاره به اینکه عده ای به دنبال پمپاژ یاس و نا امیدی در کشور هستند ادامه داد: در این شرایط وظیفه فعالان اقتصادی خطیرتر و حساس تر می شود.
وی تصریح کرد: نرخ تشکیل سرمایه برای چند سال متوالی منفی بود اما در سال 96 مثبت شد که این یک دستاورد بزرگ است.
وی اظهار داشت: در شرایطی که بدخواهان به دنبال تحریم اقتصادی ما هستند باید صدای رشد و توسعه از اقتصاد ایران شنیده شود.
نهاوندیان با انتقاد از برخی رفتارها که سبب القاء ناامیدی در جامعه می شود گفت: اقتصاد ما در چهار سال گذشته به رشد و ثبات رسیده که همین امر نشان می دهد ظرفیت های بالقوه در یک هماهنگی مدیریتی قابل تبدیل شدن به ظرفیت های بالفعل هستند.

**اولویت نخست، کالاهای اساسی و دارو
وی در بخشی دیگر از سخنان خود در خصوص سیاست های ارزی کشور اظهار داشت: در سیاست های ارزی کشور مهم ترین اولویت ما تامین کالاهای اساسی و دارو است که این مساله در سیاست های فرودین ماه سال جاری تصویب و در سیاست هایی که یکشنبه شب توسط رییس کل بانک مرکزی اعلام می شود، نیز تاکید شده است.
معاون اقتصادی ریاست جمهوری با اشاره به اینکه تامین کافی این 2 مورد از محل درآمدهای نفتی در دستور کار است ادامه داد: شرایط پیش آمده در منابع ارزی همانند سال گذشته است که در واقع بسیاری از التهابات ایجاد شده به مصارف ارزی تولید کشور و نیازهای مصرفی مردم مربوط نیست و به تقاضاهای غیر تجاری باز می گردد.
وی تاکید کرد: در بازار ارز تقاضا برای مصارف غیر اقتصاد مولد بیشتر شد و این درحالیست که اقتصاد کشور باید خود را برای مقابله با برخی تهدیدات آماده می کرد.

**فرصتی به نام شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولت
نهاوندیان با بیان اینکه برخی نگرانی ها در رابطه با تراز ارزی کشور مبنای درستی ندارد گفت: شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولت ظرفیت های ارزشمندی در اقتصاد ما ایجاد کرده است.
وی افزود: این شورا ظرفیت های بسیاری در تسهیل تصمیمات گرفته شده دارد و فعالان اقتصادی مستقیما نظرات خود را به سیاست گذاران منتقل می کنند.
معاون اقتصادی ریاست جمهوری در بخشی دیگر از سخنان خود به جایگاه ویژه خوزستان اشاره کرد و گفت: استان خوزستان به سبب ظفیت های بسیار در حوزه های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و حماسه سازی جایگاه بی بدیلی در کشور دارد.
وی افزود: جامعه فعال در حوزه اقتصاد باید راه های مبارزه با بیکاری را عنوان کند زیرا نقد صرف بیکاری مشکلی را حل نمی کند.
نهاوندیان در پایان تصریح کرد: 2 هفته پس از این سفر جلسه ای برای پیگیری مسائل مطرح شده در مرکز برگزار و درخصوص مشکلات تصمیم گیری می شود.
معاون اقتصادی رییس جمهوری به منظور بررسی مسایل اقتصادی خوزستان روز یکشنبه به این استان سفر کرد.
9887/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.