به گزارش ایرنا، مجمع عمومی و سالیانه هیات جانبازان و معلولان خوزستان سه شنبه با حضور حمید علی صمیمی رییس فدراسیون، افشین حیدری مدیر کل ورزش و جوانان خوزستان، مهرداد شیروانی رییس هیات جانبازان و معلولان خوزستان و اعضای مجمع برگزار شد.
رییس فدراسیون جانبازان و معلولان کشور با اشاره به مسابقات پاراآسیایی جاکارتا به عنوان مهمترین رویداد ورزشی این فدراسیون در سال 97 گفت: این مسابقات از روز 10 تا 22 مهرماه در جاکارتا اندونزی برگزار می شود و تلاش می کنیم ورزشکاران خود را با آمادگی کامل به این رقابت ها اعزام کنیم.
وی ادامه داد: ورزشکاران ما در قالب 2 رشته جانبازان و معلولان و نابینایان و کم بینایان به این رقابت ها اعزام می شوند افزود: 10 رشته در بخش جانبازان و معلولان و سه رشته در بخش نابینایان و کم بینایان در این مسابقات شرکت می کنند که مدال آوری تمامی ورزشکاران کشور از نکات منحصر به فرد کاروان ورزشی ایران به شمار می رود.
صمیمی در ادامه به برگزاری دیگر رویدادهای ورزشی جانبازان و معلولان کشور اشاره کرد و گفت: در مسابقات تیراندازی قهرمانی جهان با کسب 2 نشان طلا موفق به 2 سهمیه المپیک شدیم همچنین در رشته والیبال نشسته برای هفتمین مرتبه قهرمان جهان شدیم.
وی به برگزاری مسابقات بسکتبال با ویلچر در 2 هفته آینده به میزبانی هامبورگ آلمان اشاره کرد و گفت: مسابقات وزنه برداری آسیا و اقیانوسیه دیگر رویداد ورزشی است که در شهریورماه به میزبانی ژاپن برگزار می شود و امیدواریم که ورزشکاران ما با درخشش در آن مسابقات بتوانند سهمیه المپیکی کسب کنند.
رییس فدراسیون جانبازان و معلولان با بیان این که پس از مسابقات پاراآسیایی اولویتمان برگزاری مسابقات قهرمانی کشور در 20 رشته بانوان و آقایان است افزود: با توجه به سالگرد چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی مسابقاتی به صورت متمرکز در تهران برگزار می شود. این رویدادها علاوه بر این که نقش یک مانور ورزشی بزرگ رابرای ما دارد، می تواند به آمادگی ورزشکاران قبل از بازی های المپیک 2020 کمک کند.
وی به درآمدزایی هیات ها از طریق اماکن ورزشی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه کار ساخت مجموعه کوی طلاب اهواز که 80 درصد پیشروی داشته است با هماهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان تا پایان سال جاری به پایان می رسد و این مکان منبع خوبی برای درآمدزایی هیات به شمار می رود.
صمیمی با اشاره به این که در برنامه ششم توسعه 27 صدم درصد از 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده به توسعه ورزش همگانی و زیرساخت ها تعلق پیدا کرده است افزود: این میزان اعتبار به طور مستقیم در اختیار اداره کل ورزش و جوانان خوزستان قرار می گیرد تا بین هیات ها تقسیم شود.
وی عنوان کرد: به واسطه ورزش همگانی، استعدادهای ناب شناسایی شده و در بعد قهرمانی از آن ها استفاده می شود لذا هر چقدر در بعد همگانی تلاش کنیم به سلامت جامعه و به ویژه جانبازان و معلولان کمک کرده ایم و با تقویت این بخش می توانیم قهرمانان زیادی تقدیم کشور کنیم.
در ادامه مهرداد شیروانی رییس هیات جانبازان و معلولان خوزستان با بیان این که در ارزیابی عملکرد هیات های کشور در سال 96 رتبه اول را به خود اختصاص دادیم افزود: به دلیل نبود منابع درآمدی پایدار و زیرساخت مناسب تنها از 40 درصد ظرفیت ورزش جانبازان و معلولان در استان استفاده می شود و بیشتر وقت ما صرف پیدا کردن اسپانسر و گرفتن امکانات می شود.
وی در ادامه افزود: با توجه به برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ماه امسال و اهمیت شرکت در این مسابقات، آبان ماه سال جاری جشنواره ای استانی برای انتخاب نفرات برتر برای حضور در مسابقات کشوری برگزار می شود.
شیروانی ضمن تاکید بر فعالیت بیشتر شهرستان ها و انجام وظایفی که بر حیطه آنهاست گفت: از این پس فعالیت رشته های ورزشی در تمام شهرستان ها با اولویت جذب جوانان زیر20سال انجام می شود تا از این طریق بتوان این بخش از جامعه را با ورزش آشنا کرد.
رییس هیات جانبازان و معلولان خوزستان به حضور بیش از 18 ورزشکار و مربی خوزستانی در بازی های پاراآسیایی جاکارتا 2018 اشاره کرد و گفت: در رشته دو و میدانی 13 ورزشکار به همراه سه مربی از استان به این رقابت ها اعزام می شوند همچنین در رشته های تیراندازی و بسکتبال با ویلچر هر کدام یک ورزشکار در نظر گرفته شده ضمن این که پیش بینی می شود 2 ورزشکار دیگر در رشته های تنیس روی میز و تیراندازی عازم این مسابقات شوند.
وی با اشاره به وضعیت روحی و جسمی بسیار خوب ورزشکاران استان قبل از اعزام به مسابقات پاراآسیایی گفت: با توجه به تمرین ورزشکاران در مدت یک سال و نیم اخیر و میزان آمادگی آنها می توان گفت تمامی ورزشکاران خوزستان 90 درصد شانس کسب مدال در این مسابقات را دارند.
رییس هیات جانبازان و معلولان استان در خصوص مجموعه ورزشی کوی طلاب اهواز نیز گفت: قرار بود این مجموعه ورزشی دهه فجر پارسال افتتاح شود که این امر محقق نشد اما اگر به طور جدی این طرح پیش رود تا پایان امسال این مجموعه به بهره برداری می رسد.
9879/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.