به گزارش ایرنا این تبصره از دی ماه سال 1395 بر روی قبض آب شهروندان دزفولی اعمال شده و به دلیل افزایش مبلغ قبض آب بارها اعتراض شهروندان را به دنبال داشته است.
بر اساس این تبصره که از آن به عنوان ماده واحده قانونی نام برده می شود به مبلغ هزینه های هر مشترک بر اساس میزان مصرف آب در هر ماه مبلغی تحت عنوان تبصره سه از 10 هزار ریال تا ارقام بالاتر اضافه می شود.
این رقم برای مشترکان کم مصرف آب بین صفر تا پنج متر مکعب در ماه 10 هزار ریال ، پنج تا 10 متر مکعب 20 هزار ریال ، 10 تا 15 متر مکعب 20 هزار ریال ، مصرف 15 تا 20 متر مکعب در ماه 40 هزار ریال و این روند صعودی برای مصارف بیشتر افزایش می یابد.
به گزارش ایرنا در حالیکه تبصره سه در جدول هزینه های قبض آب صادره اخیر مربوط به تیرماه امسال شهروندان دزفولی دیده نمی شود اما به گفته مدیر آب و فاضلاب منطقه دزفول این تبصره همچنان در هزینه آب بها محاسبه شده و تحت آیتم ' تکالیف قانون بودجه و به صورت تجمیع شده در قبض آب محاسبه شده است.
تکذیب خبر حذف تبصره سه از قبض آب شهروندان دزفولی از سوی آبفا دزفول در حالی است که مدیر آب و فاضلاب دزفول روز دوشنبه در گفت و گوی تلفنی با خبرنگار ایرنا با تائید حذف تبصره 3 از قبض آب مشترکان گفت : هزینه درج شده بر روی قبض آب مشترکان که اخیرا صادر شده تحت عنوان 'تکلیف قانون بودجه ' شامل همه هزینه های قانونی است که در یک عنوان تجمیع شده اند.
به گفته جمال الدین برفر ، طبق ساختار جدید قبض های آب چند آیتم به صورت تجمیع در این قبض ها آورده شده که تبصره سه نیز طبق قانون در این آیتم تجمیع و محاسبه شده است.
به گفته شهروندان دزفولی حذف عنوان 'تبصره سه ' از جدول هزینه های مشترکان و محاسبه آن به شیوه ای دیگر بدون ذکر آن روشی غیر منطقی برای فریب افکار عمومی بوده که قابل قبول نیست.
تبصره 3 یکی از مصوبه های شورای چهارم شهر دزفول می باشد که در پی اعتراض شهروندان بابت این تبصره اعضای این شورا به لغو آن رای دادند اما پیگیری مکرر آنها برای لغو آن به نتیجه نرسید.
موضوع تبصره سه و اعتراض شهروندان دزفولی به دریافت این هزینه اضافی بر روی قبض آب به خطبه های نماز جمعه دزفول نیز کشیده شد و امام جمعه دزفول نیز نسبت به دریافت این هزینه اضافی از سوی اداره آب و فاضلاب اعتراض کرد.
شهرستان دزفول 107 هزار مشترک آب خانگی ، تجاری و صنعتی دارد.
6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.