به گزارش ایرنا علی مطلبی دوشنبه در حاشیه همایش سامانه ستاد ( سامانه تدارکات الکترونیک دولت) در تالار شهید هاشمی استانداری خوزستان در جمع خبرنگاران با ابراز گله مندی از غیبت مدیران کل در این همایش بیان کرد: در این سامانه تمامی معاملات در دستگاه ها و ادارات به غیر از معاملات زیر 10 درصد باید ثبت شود.
وی گفت: بخش خصوصی نیز برای استفاده از این سامانه باید پسورد ایران کد را دریافت کنند.
معاون دیوان محاسبات استان خوزستان با اشاره به مشکلات این سامانه اظهار داشت: مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری این سامانه، عدم آشنایی دستگاه ها با سامانه، عدم استقبال دستگاه ها برای ثبت فرآیندهای مناقصات در این سامانه از جمله مشکلات این سامانه است.
مطلبی درادامه افزود: از جمله مواردی که در این سامانه انجام می شود ثبت تمامی معاملات، فراهم کردن بسترهای لازم برای دریافت اطلاعات دستگاه ها از یکدیگر، ایجاد بانک اطلاعاتی و امکان کنترل شرکت هایی که امکان انجام معامله را ندارند است.
وی درادامه بیان کرد: به دستگاه هایی همچون ثبت اسناد و املاک، امور مالیاتی، و اتاق بازرگانی تکلیف شده است که اطلاعات مورد نیاز دستگاه های دیگر را در این سامانه ثبت کنند.
معاون دیوان محاسبات استان خوزستان درادامه اضافه کرد: از ابتدای سال 98 دستگاه های نظارتی به طور جدی بر عمکلرد دستگاه ها و ادارات در این سامانه نظارت خواهند داشت.
وی افزود: نیروی مسلح نیز باید معاملات خود را به جز معاملات محرمانه را در این سامانه ثبت کند.
مطلبی با اشاره به اینکه ستاد مرکزی در تهران برای بررسی مشکلات این سامانه در استان ها راه اندازی شده است افزود: لازم است که کارگروهی برای بررسی مشکلات این سامانه در استان تشکیل شود.
تمامی معاملات و فعالیت های دستگاه ها در سامانه ستاد ( سامانه تدارکات الکترونیک دولت) باید ثبت شود .
7158/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.