با حضور مدیر کل بازرگانی و بازار یابی راه آهن جمهوری اسلامی، مدیران عامل و مدیران بازرگانی شرکت های پتروشیمی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بررسی زیر ساخت های موجود و گسترش فعالیت های ریلی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش خبرنگارایلنا از بندر امام خمینی، بعد از ظهر امروز دوشنبه بیست و پنجم تیرماه جلسه ای در محل تالار آفرینش منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با حضور احمدی مدیر کل بازرگانی و بازاریابی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، مدیران عامل شرکت های پتروشیمی و مدیران بازرگانی و کارشناسان شرکت های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به میزبانی سازمان مذکور برگزار گردید.

در ابتدای جلسه، شهیدی نیا مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت: در این منطقه زیر ساخت های مورد نیاز حمل نقل ریلی اعم از ۱۲.۵کیلو متر ریل گذاری ، احداث انبارهای ترانزیتی و سکوی بارانداز موجود می باشد که این باعث ترغیب شرکت های تولیدی از استفاده از امکانات حمل و نقل ریلی در منطقه خواهد شد.

وی افزود: رقابتی کردن قیمت در حوزه حمل و نقل ریلی باعث اشتیاق شرکت های مستقر در منطقه به استفاده از این شیوه حمل و نقل خواهد شد.

در ادامه، احمدی مدیر کل بازرگانی و بازار یابی راه آهن جمهوری اسلامی ضمن اعلام خرسندی از حضور در این نشست، گفت: امروزه ایجاد کرایه رقابتی عامل مهمی برای جایگزینی حمل و نقل ریلی با حمل و نقل جاده ای می باشد.

مدیر کل بازرگانی و بازار یابی راه آهن جمهوری اسلامی افزود: توسعه زیر ساخت ها و استفاده از سیستم حمل و نقل ریلی می بایست در سه فاز بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت بررسی گردد و در ابتدا بایستی در فاز کوتاه مدت با شرکت های مستقر در جوار ریل موجود در منطقه شروع به همکاری نمود.

وی افزود: با در نظر گرفتن هزینه های کم حمل و نقل ریلی، مباحث زیست محیطی و مدیریت بنگاه داری استفاده از لجستیک ریلی گزینه ای اقتصادی می باشد.

در پایان این نشست مقرر گردید کارگروه تخصصی با هماهنگی امور گمرک سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و با مشارکت مدیران بازرگانی شرکت های مستقر در منطقه، تشکیل و برنامه ریزی جهت استفاده از ظرفیت های حمل و نقل ریلی در منطقه صورت پذیرد.

4

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.