ولی الله حیاتی عصر پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:متاسفانه در چند روز گذشته به علت افزایش شوری آب رودخانه بهمنشیر و تاثیر مستقیم آن بر آب توزیعی در شبکه شهری خرمشهر شاهد افزایش سختی و شوری آب شرب این شهرستان بودیم.
وی با اشاره به شکستگی لوله طرح غدیر افزود:شاخص آب شرب در خرمشهر در چند روز گذشته به دلیل شکستگی لوله طرح غدیر به هشت هزار میکروموس رسیده بود که پس از تعمیر به یک هزار و 400 میکروموس کاهش یافت.
فرماندار ویژه خرمشهر گفت:کاهش میزان سختی آب در خرمشهر به هزار و 400 میکروموس تاکنون سابقه نداشته و این اتفاق مثبت برای نخستین بار در این شهربه وقوع پیوست.
حیاتی تصریح کرد:روزانه 90 هزار متر مکعب آب از طرح غدیر وارد شبکه آبرسانی خرمشهر می شود و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد مشکل آب در این شهر برطرف خواهد شد.
وی ضمن تقدیر از شهروندان خرمشهری گفت:شوری و قطعی آب در خرمشهر شرایط زندگی را سخت کرده بود ولی مردم این شهر مانند همیشه صبر و حوصله به خرج دادند.
فرماندار ویژه خرمشهر گفت:طرح لوله کشی آبرسانی به روستای حفار شرقی به 80 درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است و بزودی با افتتاح این طرح، آبرسانی به روستاهای منیخ، سنگور و معمره نیز آغاز می شود.
شاخص استاندارد آب شرب یکهزار و 200 میکروموس است که با توجه به شکستگی لوله فاز 2 طرح غدیر این شاخص در مواردی در آبادان و خرمشهر به 12 هزار میکروموس نیز رسید که اعتراض شهروندان را به دنبال داشت.
7104/7165/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.