به گزارش ایرنا شهاب صدیقی روز سه شنبه در همایش هم اندیشی و آموزشی ویژه اعضای اصلی دوره پنجم شوراهای اسلامی شهرهای شمال خوزستان به میزبانی شوش افزود:در راستای برنامه ششم توسعه پاسخ الکترونیک به ارباب رجوع ، مکانیزه کردن فعالیت شهرداری ها در حوزه مراجعه شهروندان ،سامادهی سامانه جامع پرسنلی و سامانه جامع آماری شهرداری ها و جی آی اس در شهرداری های خوزستان در دست اقدام است.
وی اظهار داشت: خروجی این برنامه ها کاهش تردد مردم به شهرداری ها به عنوان مقدمه حرکت به سمت شهر هوشمند در شهرداریهای خوزستان کلید خورده است که به صورت گام به گام در حال انجام است.
صدیقی گفت:استانداری خوزستان درچارچوت آموزش وبرگزاری نشست های هم اندیشی این همایش را برگزار کرده تا اعضای شوراهای اسلامی با قوانین و مقرارت در حوزه کاری خود بیشتر آشنا شوند.
وی گفت:استان خوزستان دارای هفت منطقه است که شمال خوزستان منطقه سه را شامل می شود .
فرماندار شوش نیز در این همایش به وظایف اصلی شوراها اشاره کرد وافزود : شهروندانی که اعضای شوراهای اسلامی را انتخاب می کنند انتظار تحول در شهر و روستاها را دارند لذا باید فعالیت های قابل قبولی در شهرها و روستاها اجرا کرد.
عدنان غزی در اختیار گذاشتن تجهیزات و امکانات از سوی دولت را مستلزم اعتماد سازی دانست و گفت : شوراها باید درست عمل کنند که بتوانند اعتماد دستگاه های اجرایی را نسبت به خود جلب کنند تا تجهیزات و امکانات در حد ظرفیت های موجود در اختیارشان قرار گیرد.
وی بیان داشت:برخی عضای شوراها به دنبال آن استخدام افراد در شهرداری ها هستند که شایسته نیست چرا که انتظار مردم از شوراهای اسلامی و شهرداری ها
ارائه بهتر خدمات و بهبود زیر ساخت های شهری و روستایی است.
شهردار شوش نیز ضمن ارایه گزارشی از فعالیت های این شهرداری گفت:مدیریت جامع شهری مدت هاست مود غفلت دولت ها قرار گرفته است و باید با تمرکز زدایی بروکراسی کاهش یابد چرا که با اجرای این طرح 23 دستگاه ذیربط شورا و شهرداری قرار خواهند گرفت.
یوسف زمانی افزود :رییس جمهوری در همایش روز ملی شوراها درسال 95 موضوع مدیریت یکپارچه شهری و درآمد پایدار شهرداری ها را مطرح کردن ولی با گذشت 2 سال هنوز این طرح محقق نشده است و تعارض منافع دولت ها باشوراها از دلایل عدم اجرای مدیریت یکپارچه شهری است.
وی با بیان اینکه ساختار حاکمیتی تمایل به واگذاری اختیارات به شوراها ندارد افزود:
با لایحه اصلاح قانون مالیات برارزش افزوده در مجلس سهم شهرداریها در خطراست ، عدم حضور نمایندگان شورا و شهرداری در مجلس برای دفاع از سهم شهرداری ها از محل مالیات برارزش افزوده می تواند بر در آمدهای پایدار شهرداریها نیز تاثیر گذار باشد.
شهردار شوش در ادامه ایجاد ارتباط بین شهرداران وشوراها، انسجام کاری، انتقال تجربه به یکدیگر، مشارکت و همفکری در زمینه های مختلف کاری را از مهمترین اهداف این همایش دانست .
رئیس شورای اسلامی شهر شوش نیز در رابطه با مشکلات ناشی از طرح مسکن مهر و پرداخت نشدن سهم 50 درصدی شهرداری ها بابت تامین زیر ساخت ها اشاره کرد و گفت:در طرح مسکن مهر دستگاه متولی به تعهدات خود عمل نکرده است.
محمد میاحی اشاره ای هم به وضعیت پل ورودی شهر شوش کرد و افزود:باگله مندی از تخریب پل ورودی شهر بدون استعلام از سازمان میراث فرهنگی گفت: از استانداری خوزستان انتظار می رود همانگونه که پیگیر تخریب پل ورودی شوش بود برای تامین اعتبار طرح جایگزین پیگیری کند.
وی همچنین خواستار تخصیص اعتبار لازم برای رسیدگی به وضعیت زیر ساخت های حاشیه شهر شوش به ویژه مناطق کم برخوردار مانند کوی انصار وکوی وهب شد.
76 شهرداری در استان خوزستان وجود دارد . تعداد اعضای اصلی شوراهای اسلامی شهرهای خوزستان 422 نفر است.
در شمال استان خوزستان نیز 19 شهر وجود دارد ضمن اینکه تعداد اعضای شوراهای اسلامی این شهرها 103 نفر است.
7280/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.