به گزارش ایرنا منصور کتانباف روز شنبه در نخستین همایش سرمایه گذاری خارجی در حوزه مدیریت شهری در تالار اجتماعات هتل نیشکر اهواز افزود: روزانه بیش از یکهزار تن پسماند خانگی در اهواز تولید می شود و می توان از این فرصت برای تولید کمپوست، انرژی و کودهای ارگانیک استفاده کرد.
وی با اشاره به اینکه در بخش هوشمندسازی شهری در اهواز نیز اقداماتی انجام شده یادآور شد: حمل و نقل عمومی یکی از مباحث مهم است از این رو در بحث خطوط مترو، تاکسیرانی، بی آر تی و ال آر تی باید از ظرفیت های بخش خصوصی استفاده کرد.
کتانباف، اهواز را یکی از قطب های بهداشت و درمان استان های همجوار و نیز استان بصره عراق دانست و گفت: بخش خصوصی می تواند در توسعه شهرک های درمانی و سلامت همکاری موثری داشته باشد؛ همچنین در حوزه گردشگری نیز زمینه برای سرمایه گذاری در ساخت هتل و مجموعه های ورزشی فراهم شده است.
وی افزود: روزانه در اهواز بیش از یک میلیون بشکه نفت تولید می شود که این مزیتی برای شهر اهواز و صنایع وابسته آن است.
شهردار اهواز ادامه داد:کلانشهر اهواز دارای یکی از بزرگترین تولیدکنندگان فولاد در کشور و صنابع تبدیلی آن است که می تواند شرایط اشتغال و سرمایه گذاری را فراهم کند.
وی بیان کرد: کلانشهر اهواز یک میلیون و 200 هزار نفر جمعیت دارد اما وظیفه تامین نیاز ساکنان شهرهای حمیدیه، باوی و کارون نیز بر دوش اهواز است که این امر فرصت خوبی برای سرمایه گذاری در بحث ایجاد فروشگاه های بزرگ است.

** لزوم تغییر نگرش نسبت به سرمایه گذاران
رییس شورای اسلامی شهر اهواز نیز گفت: مسئولانی که در جایگاه نظارت و تصمیم سازی قرار دارند باید نگاه خود را به حوزه سرمایه گذاری تغییر دهند.
محمد جعفر فلسفی با تاکید بر برداشتن موانع سرمایه گذاری ادامه داد: باید برای سرمایه گذاران دلگرمی ایجاد شود تا با خیال راحت سرمایه خود را به کلانشهر اهواز آورند.
وی افزود: هیات های خارجی نیز باید بدانند که در جایی قدم گذاشته اند که هشت سال درگیر جنگ نابرابر بوده از این رو باید با نگاه ویژه ای به استان خوزستان و کلانشهر اهواز بنگرند.
نخستین همایش سرمایه گذاری خارجی در حوزه مدیریت شهری در تالار اجتماعات هتل نیشکر اهواز با حضور سرمایه گذاران داخلی و سرمایه گذرانی از کشورهای یونان، قرقیزستان، ایتالیا و چین برگزار شد.
این شرکت ها با هدف سرمایه گذاری در حوزه مترو، راه آهن، شهرسازی، مدیریت پسماند، پارک آبی،شهر هوشمند، ساختمان سازی و گردشگری کلانشهر اهواز دراین همایش شرکت کرده بودند.
9887/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.