به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی روز پنجشنبه در نشست امضای قرارداد پروژه آبرسانی شمال شرق خوزستان در سالن شهید رجایی استانداری افزود: شرایط زیست و زندگی مردم در شمال خوزستان به دلیل مشکلات ناشی شده از کمبود آب در خطر است اما با اجرای این طرح شاهد ماندگاری جمعیت خواهیم بود.
وی خاطر نشان کرد: یکی از دلایل افزایش مهاجرت از شمال خوزستان به سمت کلانشهر اهواز بحث کمبود آب و بیکاری جوانان بود درحالی که با اجرای این طرح حتی شاهد مهاجرت معکوس به این شهرها نیز هستیم.
به گفته شریعتی، منافع کشور با منافع استان خوزستان گره خورده و هیچ استانی تا این اندازه منافع در هم تنیده ای با کشور ندارد.
وی با اشاره به اینکه تمام تلاش خود را برای توسعه زیر ساخت های خوزستان به کار گرفته ایم گفت: اگرچه پروزه های کوتاه مدت و سطحی مشکلات مردم را در مقطعی از زمان حل می کنند اما مبنای رشد و توسعه نیستند.
شریعتی یکی از موانع موجود بر سر راه پروژه های بزرگ و زیر ساختی را بروکراسی اداری بیان کرد و افزود: برخی مدیران به دنبال انجام کارهایی هستند که قابل رویت باشد و از پیگیری چنین پروژه های بزرگی خودداری می کنند زیرا پیگیری بسیاری را می طلبد.
استاندار خوزستان با بیان اینکه اجرای مصوبه هیات دولت برای خوزستان درخصوص حل مشکلات آب بزرگترین مصوبه پس ازپیروزی انقلاب اسلامی برای استان خوزستان بوده است یادآور شد: یکی دیگر از ویژگی های این مصوبه اجرایی شدن آن است.پروژه های بسیاری برای حل مشکلات مصوب می شود اما به دلیل کمبود اعتبار برخی از آنها حالت اجرایی به خود نمی گیرند.
وی درخصوص توفان گردو غبار در بهمن سال 95 در خوزستان که موجب قطعی گسترده آب و برق در 12 شهرستان این استان شد نیز گفت: اگرچه قطعی آب و برق و بروز گرد و خاک مشکلات زیادی را برای مردم خوزستان فراهم کرد اما همان مساله سبب توجه ویژه دولت به خوزستان شد.
استاندار خوزستان با بیان اینکه این حادثه منشا خیری برای خوزستان بود، ادامه داد:دولت برای توجه بیش از پیش به خوزستان قانع شد و شاهد بودیم که هیات دولت پنج مصوبه برای حل مشکلات خوزستان را تصویب کرد.
بنابراین گزارش ،هیات دولت در فروردین سال 96، پنج طرح مهم و زیربنایی را برای خوزستان با 230 هزار میلیارد ریال، تصویب کرد که تکمیل طرح آبرسانی غدیر، و آبرسانی شمال شرق، و نیز جنوب شرق خوزستان از آن جمله است.
پروژه آبرسانی به شمال شرق خوزستان از دریاچه سد کارون سه در بالادست شهر ایذه، با احداث آبگیر و احداث ایستگاه پمپاژ به ظرفیت 11.1 مترمکعب در ثانیه و نیز احداث سه تونل به قطر 3.7 متر درمجموع به طول پنج هزار و 700 متر و ساخت یک باب تصفیه خانه، نیاز آب شرب 735 هزار نفر مردم هفت شهر و 689 روستای ایذه، باغملک، هفتکل، رامهرمز، صیدون، قلعه تل و میداوود در شرق و شمال شرق خوزستان برای مدت 30 سال تامین شود.
این پروژه به صورت کنسرسیوم بین شرکت های ایرانی و شرکت چینی انجام خواهد شد.
9887/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.