فلامرز مزارعی چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به دنبال اجرای موفق طرح دریابست در سال گذشته، این طرح امسال نیز از امروز 13 تیرماه در صیدگاه بحرکان آغاز و تا 15 مرداد ادامه خواهد داشت و در این مدت شناورها حق هیچگونه صیدی در این منطقه را نخواهند داشت.
وی با بیان اینکه این طرح همزمان با استان بوشهر در این صیدگاه اجرایی خواهد شد افزود: در این مدت هیچ مجوز صیدی برای شناورها صادر نمی شود و واحد شناوری یگان حفاظت منابع شیلات خوزستان نیز در بندر بحرکان مستقر خواهد شد.
رئیس اداره شیلات و آبزی پروری هندیجان ادامه داد: اجرای این طرح به نفع صیادان است و به منظور بازسازی ذخایر آبزی به خصوص میگوی ببری در این منطقه صورت می پذیرد.
اصطلاح دریابست در واقع به حالت تعلیق در آوردن فعالیت ماهیگیری و صیادی در زمان و مکان خاص برای حفظ و پایداری ذخیره و کاهش فشار صید بی رویه بر ذخیره آبزیان است.
بندر صیادی بحرکان از مناطق مهم گردشگری و صید ماهی و میگوی مرغوب منطقه خلیج فارس به شمار می‌رود که در حوزه صیادی هندیجان واقع است.
اسکله صیادی بحرکان یکی از بزرگترین اسکله های صیادی کشور است که در 12 کیلومتری شهر هندیجان قرار گرفته است.
هندیجان با 158 لنج و 400 فروند قایق صیادی مجاز 37 درصد صید ماهی و میگوی خوزستان را به خود اختصاص داده است.
این شهرستان یکی از بنادر مهم تجاری و صیادی خوزستان است که در جنوب این استان قرار گرفته و با 2 بندر بحرکان و سجافی داری 95 کیلومتر مرز آبی با خلیج فارس است.
7163/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.