مدیر امور بهره برداری ناحیه جنوب برق منطقه ای استان خوزستان گفت: در راستای بهینه سازی تجهیزات قدیمی و فرسوده، جداسازی و تعویض رله های قدیمی و جایگزین کردن آنها با رله های جدید برروی ترانس های قدرت پُست برق اصلی آبادان انجام شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، رضا جعفری افزود: عملیات تعویض و جایگزینی تمامی رله های قدیمی الکترواستاتیکی با بیش از ۴۰ سال قدمت در بخش های ۱۳۲ و ۲۳۰ کیلوولت ترانس های قدرت با نوع رله های نسل جدید میکروپروسُسوری به همراه کابل اندازی جدید و اصلاح مدارات در پُست اصلی آبادان انجام گرفت.

وی بیان کرد: از جمله اشکالات رله های قدیمی می توان به عدم عملکرد صحیح و هماهنگ شدن با رله های جدید در بخش ۲۳۰ کیلوولت در ورودی ترانس های قدرت پُست اصلی آبادان، عدم امکان برداشت اطلاعات، مطالعه و آنالیز صحیح نوع فالت حادث شده، عدم وجود قطعات یدک آن با توجه به قدیمی بودن سیستم و زمان بر بودن تعمیرات رله های قدیمی و گسترش حادثه و خاموشی های ناخواسته اشاره کرد که با اجرای طرح بهینه سازی رله های مذکور مشکلات به طور کامل برطرف شد.

جعفری، مدت زمان تعویض و جایگزینی رله های قدیم با جدید را با همکاری سایر بخش ها ۱۵ روز کاری بدون اعمال خاموشی به مشترکین اعلام کرد و افزود: با انجام سلسه اقدامات فوق پایداری حفاظتی و الکتریکی پُست برق اصلی آبادان جهت تابستان سال ۹۷ تقویت گردید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.