معاونت نظارت بر بهره برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان در گفت و گو با ایرنا با رد ورود آب بدون کلر به شبکه درپی قطعی چند ساعته آب این دهستان، افزود: : پس از بروز این مشکل کارکنان آبفای روستایی و بهداشت شهرستان رامهرمز در محل حاضر شدند و شبکه توزیع، انتقال و مخازن مورد آزمایش قرار گرفت.
علیداد کیانی ادامه داد: نتایج آزمایش ها نشان دهد که میزان کلر در آب شرب این منطقه هشت دهم ppm است که مقدار استانداردی می باشد.
وی با اشاره به اینکه چشمه ای که در کنار این منطقه قرار گرفته منبع تامین کننده آب شرب است و کیفیت آن نسبتا بالا است خاطر نشان کرد: یک دستگاه اتوماتیک برای کلر زنی آب در منطقه مستقر است.
کیانی یادآور شد: پمپی که آب را به دهستان ابوالفارس می رساند سوخته و به علت دوری مسافت و برخورد به شب، 14 ساعت بعد پمپ جدید نصب شد. در این فاصله ساکنان روستاهای این منطقه برای تامین آب مورد نیاز خود از چشمه و رودخانه مجاور آن استفاده کردند از همین رو عامل مسمومیت این افراد نیز احتمالا آب همین رودخانه است.
وی خاطر نشان کرد: از صبح امروز نیز بار دیگر کارشناسان مرکز بهداشت از آب شرب این مطنقه نمونه برداری کرده و آن را مورد آزمایش قرار دادند که نتایج موید سالم بودن آب شرب است با این وجود کارشناسان بهداشت با ارائه آموزش های لازم به مردم این منطقه درحال کنترل این بیماری هستند.
این درحالیست که رئیس مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه مصرف آب آلوده علت مسمومیت اهالی دهستان ابوالفارس رامهرمز اعلام شده، گفت: مردم این منطقه برای تامین نیاز شرب خود از آب خام چشمه و آب بدون کلر در شبکه، استفاده کرده و درنتیجه دچار عارضه شده اند.
شکرالله سلمان زاده ادامه داد: علت مسمومیت قطعا به علت مصرف آب آلوده بوده به صورتی که مردم به علت بیست ساعت قطعی آب، از آب چشمه استفاده کرده و از سوی دیگر بعد از وصل شدن آب شبکه ، چندین ساعت آب بدون کلر وارد شبکه شده است.
در حال حاضر 12 نفر در بیمارستان مادر رامهرمز و 9 نفر در مراکز درمانی اهواز بستری هستند.
بر اساس این گزارش از صبح روز شنبه 210 نفر از اهالی دهستان ابوالفارس رامهرمز از سه روستای شهید رایگانی، ستلون و کبوتری با علاءم اسهال خفیف و تب دچار مسومیت شده و به مرکز خدمات جامع سلامت روستایی باوج رامهرمز مراجعه کردند.
براساس آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395دهستان ابوالفارس از توابع رامهرمز2 هزار و 503 نفر جمعیت دارد.
9887/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.