به گزارش ایرنا حسین پنبه دانه پور روز شنبه در نشست مجمع سلامت شهرستان شوشتر افزود: تفاهم نامه ای میان 2 وزارتخانه کشور و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در راستای نهادینه کردن بحث سلامت در همه حوزه ها و شرح وظایف برای شهرستان ها، منعقد شده است.
وی گفت: افزایش سطح سواد جامعه در حوزه سلامت باعث می شود تا مطالبات به حق مردم در این زمینه بیشتر و در نتیجه منجر به ارتقای شاخصه های حوزه سلامت شود.
وی ادامه داد: همه افراد باید موضوع سلامت را جدی بگیرند و مسئولان نیز موظف به پاسخگویی مردم در حوزه سلامت هستند.
رییس مجمع سلامت شهرستان شوشتر گفت: انتظار داریم همه ارگان ها ، انجمن ها و سمن ها، خیرین و رسانه ها در امر ارتقای سلامت دخیل شوند و آموزش لازم در جهت آگاهی مردم پیش از بروز بیماری، به مردم داده شود.
وی افزود: اطلاع رسانی و ایجاد کانال ارتباطی در فضای مجازی و ارتباط دوسویه بین مردم و مسئولان باید مورد توجه قرار گیرد و این مجمع باید ماهیانه گزارش به مردم ارایه دهد.
وی ادامه داد: سبک زندگی سالم با ورزش، مصرف نکردن دخانیات، تغذیه سالم و مصرف استاندارد نمک و چربی، و مشارکت و واگذاری امور سلامت به مردم، از راهکارهای فراگیر شدن بحث سلامت است.
مجامع سلامت در کشور با رویکرد اجتماعی شدن سلامت و تاکید بر حضور و فعالیت دستگاه های اجرایی و مردم در مقوله سلامت در حال شکل گیری است.
شهرستان شوشتر با سه بخش مرکزی، شعیبیه و میان آب از شهرهای شمالی خوزستان است که در 88 کیلومتری شمال اهواز قرار دارد.
7159/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.