عطاالله شیرالی شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مسموم شدگان از سه روستای شهید رایگانی، ستلون و کبوتری به مرکز خدمات جامع سلامت روستایی باوج رامهرمز مراجعه کردند.
وی افزود: 65 نفر از مردم این روستاها با علائم اسهال خفیف و تب به مرکز بهداشتی، درمانی باوج مراجعه کردند که تعدادی به صورت سرپایی درمان شدند و چند نفر به علت اینکه تب آنها با درمانهای اولیه پایین نیامده بود به بیمارستان رامهرمز و اهواز منتقل شدند.
شیرالی بیان کرد: چهار نفر به دلیل تب بالا به اهواز اعزام شدند و 15نفر دیگر در بیمارستان رامهرمز بستری هستند.
رئیس مرکز بهداشت رامهرمز ادامه داد: علت این حادثه باید به صورت دقیق مورد بررسی قرار گیرد و چون منبع مشترک غذایی وجود نداشت و این افراد به صورت مشترک در مراسم عروسی و فاتحه حضور نداشتند ، بیشتر احتمال آلودگی با منبع آب داده می شود.
وی اضافه کرد: نمونه برداری های لازم انجام شده و آموزش های لازم در خصوص مصرف آب و سالم سازی آن به مردم ارائه شده است.
شیرالی گفت: تا سه روز آینده نتیجه قطعی بررسی ها و آزمایشها اعلام می شود .

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی خوزستان نیز صبح شنبه گفت : بر اساس آخرین گزارش 65 نفر از اهالی روستای ابوالفارس رامهرمز به علت مسمومیت به مراکز درمانی مراجعه کردند.
به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی این مرکز، شهیار میرخشتی اظهار داشت: از این تعداد 65 مسمومیت توسط پزشک درمانگاه باوج رامهرمز ویزیت شدند که 14نفر با عارضه مسمومیت و یک نفر با مشکل قلبی به بیمارستان مادر رامهرمز اعزام شدند.
وی افزود: پنج دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به همراه 12 نفر از کارکنان از مرکز فوریت های پزشکی رامهرمز به محل اعزام شدند.
3004/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.