به گزارش ایرنا آیت الله سید علی شفیعی روز چهارشنبه در آیین بزرداشت شهدای هفتم تیرماه در مسجد آیت الله شفیعی ضمن ارج نهادن به مقام شامخ شهید بهشتی و 72 تن از یارانش، اظهار داشت: پیش از حادثه هفتم تیرماه سال 1360 برای دشمن مسلم بود که وقوع این حادثه می تواند پایان انقلاب باشد و رسانه های بیگانه در آن دوران در انتظار وقوع این رویداد بودند.
وی افزود: صبح روز هشتم تیرماه بیش از 200 موتور سیکلت سوار از شمال تهران به سمت ساختمان تخریب شده حزب انقلاب اسلامی سرازیر شدند که خبر شکست انقلاب را برای اربابان خود مخابره کنند اما حضور میلیونی مردم انقلابی در محل ساختمان حزب مشت محکمی بر دهان استکبار زد.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: دشمنان انقلاب و منافقان خودفروخته پس از این حادثه نه تنها قافیه را باختند بلکه میخ های انقلاب را چندین برابر محکم تر کوبیدند.
وی بیان کرد: اگر سیری در مراحل تاریخ انقلاب اسلامی از حادثه طبس، هفتم تیر، کودتای نوژه و حوادث دیگرداشته باشیم می توان ناکامی های مکرر دشمن را مشاهده کرد.
آیت الله شفیعی تصریح کرد: دشمن پس از این رویدادهای تاریخی آثار استحکام بیشتر انقلاب را به وضوح در جامعه احساس کرده و از راهی که آمده بود به خانه بازگشت اما نمی دانیم که چرا این دشمنان از این وقایع تاریخی درس عبرت نمی گیرند.
وی بیان کرد: باید در نظر داشت از هر چمنی خوشه ای برداریم و از شهدای هفتم تیر و شخصیت شهید بهشتی و نتایج بعد از این فاجعه هم درس بگیریم.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ویژگیهای شخصیتی شهید بهشتی گفت: این شهید والا مقام یک روحانی مبارز و نادر و دارای معلومات و سواد بالا بود و همین علم بالا و سخن گفتن به هفت زبان دنیا نگرانی های زیادی را برای دشمن ایجاد کرده بود.
وی گفت: شهید بهشتی با تطبیق اخبار به هفت زبان دیگر جهان صحت اخبار مخابره شده را تایید و یا رد می کرد که این امر یکی از قابلیت های برجسته این شهید والامقام بود.
آیت الله شفیعی اظهار داشت: شهید بهشتی تئوریسین انقلاب بود و امام خمینی(ره) بارها در سخنان خود مهر تاییدی بر اجتهاد این عالم مجاهد زده بود.
وی تصریح کرد: شهید بهشتی باتوجه به سمت هایی که برعهده داشت، زندگی سالم و ساده ای داشته و وی را می توان الگویی برای زندگی اسلامی برشمرد.
همچنین در این مراسم حجت الاسلام سید لطف الله سپهر مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: هفتم تیرماه واقعه ماندگاری در تاریخ ایران اسلامی بود که در راس این شهدا عالمی جلیل القدر در آتش نفاق منافقین در راه دفاع از اسلام و خدمت به ملت ایران مظلومانه به شهادت رسید.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب در سال های اخیر بارها به جنایت های آمریکا و تشکیل سازمان های ضد ایرانی و حقوق بشری توسط دشمنان انقلاب اشاره داشته ودر این خصوص هشدارهای لازم را داده اند.
مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: در طول تاریخ شاهد جنایت های بزرگی از سوی امریکا و هم پیمانانش بوده ایم که از مهمترین آن ها هدف قرار دادن هواپیمای مسافری ایران و حمایت از رژیم بعثی عراق برای حمله شیمیای به سردشت کردستان بود که بیش از هشت هزار نفر در این حادثه مسموم و 110 نفر از هم وطنان ما به شهادت رسیدند.
وی تصریح کرد: اگر بخواهیم عملکرد غرب در حقوق بشر را بررسی کنیم صدها مورد را می‌ توان در خصوص خیانت های آمریکا به ایران نام برد اما روحیه انقلابی و حضور همیشه در صحنه مردم ولایتمدار همواره سد محکمی برابر خیانت های استکبار بوده است.
انفجار در دفتر حزب جمهوری اسلامی واقعه‌ای است که در هفتم تیرماه سال 1360 منجر به شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یارانش شد.
آیین بزرگداشت هفتم تیرماه روز چهارشنبه با حضور آیت الله سید علی شفیعی عضو خبرگان رهبری ، جمعی از مدیران و فرماندهان نیروهای مسلح در خوزستان و مردم ولایتمدار اهواز در مسجد آیت الله شفیعی اهواز برگزار شد.
گفتنی است که در حادثه انفجار دفتر حزب انقلاب اسلامی در هفتم تیرماه شهید حجت الاسلام سید محمد کاظم دانش، شهید سید محمد جواد شرافت و شهید علیرضا چراغ زاده دزفولی از خوزستان حضور داشته و به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
7152/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.