محمد تقی زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: در سال تحصیلی 97-96 دانش آموزان 12 منطقه آموزشی خوزستان زیر پوشش طرح ملی شهاب قرار گرفتند که برای سال تحصیلی آینده تعداد مناطق زیر پوشش این طرح 2 برابر شده است.
وی با اشاره به اینکه دانش آموزانی که زیر پوشش این طرح قرار می گیرند در سامانه همگام ثبت نام می شوند افزود:در پایه چهارم ابتدایی آزمونی از دانش آموزان گرفته می شود که در این آزمون استعداد فرد در هشت سطح شناسایی، و در هر سطح آموزش و هدایت می شود.
تقی زاده ادامه داد: این هشت سطح شامل فرهنگی- دینی، حرکتی - ورزشی، هنری، فضایی ( چند بعدی)، اجتماعی، کلامی، ریاضی و علوم تجربی است.
وی افزود: در دوره ابتدایی آزمون گرفته می شود اما در دوره متوسطه اول و دوم دانش آموز بر اساس استعدادی که در آن آموزش فراگرفته هدایت می شود.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان اضافه کرد: بالغ بر 87 هزار دانش آموز خوزستانی در سال تحصیلی 97-96 در طرح ملی شهاب 'شناسایی و هدایت استعدادهای برتر' قرار گرفتند.
وی گفت: طرح شهاب حاصل تفاهم نامه بنیاد ملی نخبگان و وزارت آموزش و پرورش است که توسط ستادها و کارگروه های استانی، شهرستانی و آموزشگاهی در حال اجرا است.
تقی زاده با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی برای معلمان و مدارس مجری این طرح بیان کرد: به منظور آشنایی آموزگاران پایه چهارم ، مدیران ، معاونان و نیروهای ستادی برای اجرای این طرح ملی، 90 کارگاه آموزشی در سطح 12 منطقه و ناحیه آموزش و پرورش خوزستان برگزار شد.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان مهمترین هدف اجرای این طرح ملی را توصیف ویژگی های استعدادی دانش آموزان دانست و افزود:شناسایی و هدایت آموزشی و تربیتی استعدادهای برتر و آماده سازی آنها برای ایفای نقش در آینده از دیگر اهداف اجرای این طرح ملی در خوزستان است.
وی گفت: با اجرای این طرح استعدادهای هر فرد در سن پایین شناسایی می شود تا در آینده در مسیر نخبگی قرار گیرد و از استعداد خود بهترین استفاده را داشته باشد.
7158/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.