مصطفی هنرمندیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال زراعی جاری 29هزار و 100 هکتار گندم در شهرستان ایذه کشت شد.
وی گفت: از این میزان 27 هزار و 500 هکتار گندم دیم و یکهزار و 600 هکتار گندم آبی بوده که با توجه به خشکسالی اخیر، سطح قابل برداشت گندم دیم و آبی به ترتیب 20هزار و 500 هکتار، و 900 هکتار است.
مدیر جهاد کشاورزی ایذه بیان کرد: پیش بینی می شود امسال میزان 31 هزار و 150 تن گندم از گندمزارهای ایذه برداشت شود که نسبت به سال زراعی گذشته کاهش 40 درصدی دارد.
وی گفت: انتظار می‌رفت با توجه به نظارت کارشناسان جهاد کشاورزی و ارایه مشاوره به کشاورزان ، برگزاری کلاس ترویجی و کارگاه آموزشی،استفاده کشاورزان از ردیف کار، عمیق کار و... عملکرد مطلوبی در واحد سطح داشته باشیم، که متاسفانه خشکسالی و بارش بی موقع موجب محقق نشدن این امر شد.
دبیر شورای کشاورزی شهرستان ایذه افزود: کار برداشت این محصول از اوایل خرداد شروع شده و برداشت آن تا پایان خرداد ادامه دارد.
هنرمندیان گفت:امسال به دلایل کمبود بارش ها در پاییز و زمستان، پراکنش نامناسب و بارش تگرگ بهاره در اردیبهشت 30 تا 70 درصد به محصولات کشاورزی این شهرستان آسیب وارد شد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایذه افزود: بیش از 100 کمباین برای برداشت این محصول در سه‌ بخش‌ مرکزی، دهدز و‌سوسن مستقر شده اند.
شهرستان ایذه با 53 هزار هکتار زمین زیر کشت دیم و آبی با محصولات جو، گندم، کلزا و حبوبات به عنوان یک قطب کشاورزی خوزستان در 173 کیلومتری شمال شرق مرکز این استان قرار دارد.
7161/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.