محمد تقی زاده سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه این دانش آموز از ناحیه چهار اهواز در این جشنواره شرکت کرده بود بیان کرد: سومین جشنواره ملی دانش آموزی ابن سینا با هدف آشنایی دانش‌آموزان با مفاهیم کارآفرینی و شناسایی استعداد‌های دانش آموزان نیمه اول اردیبهشت ماه سال جاری در تهران برگزار شد.
وی گفت: در این دوره از جشنواره که با حضور پنجهزار و 200 دانش آموز از سراسر کشور برگزار شد ' ارشیا کلانتریان' دانش آموز پایه هشتم دبیرستان سمپاد شهید بهشتی ناحیه 4 اهواز با ارائه مقاله ای تحت عنوان 'بررسی عارضه کیفوز(خمیدگی کمر) در دانش آموزان' موفق به کسب عنوان دوم این رقابت های ملی شد.
تقی زاده با بیان اینکه این جشنواره در9 محور برگزار شده است بیان کرد: مسابقات آزمایشگاهی درسه گرایش، ماراتون استارتاپی دانش آموزی، نمایشگاه دستاوردهای دست سازه ها و اختراعات دانش آموزی، ماراتون برنامه نویسی، المپیاد علمی علوم پایه درسه زمینه علوم پایه، سمینارهای علمی در 10 رشته تخصصی، فیلم کوتاه، داستانی و مستند، مناظره دانش آموزی و ماراتون محتوای دیجیتالی از جمله محورهای برگزاری این دوره از جشنواره ملی ابن سینا بود.
مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان مهمترین هدف برگزاری این جشنواره ملی را آشنایی دانش‌آموزان با مفاهیم کارآفرینی و شناسایی استعداد‌های نوجوانان در سطح ملی عنوان کرد و افزود: آشنایی دانش آموزان با مفاهیم کارآفرینی و همچنین شناسایی و پرورش استعدادهای نوجوانان در زمینه های مختلف به عنوان سرمایه ها و نیروهای بالقوه انقلابی از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره ملی است.
گفتنی است دانش آموزان خوزستان در اردیبهشت ماه امسال مقام اول کشتی دانش آموزی جهان را که در مراکش برگزار شده بود کسب کردند.
7158/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.